Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Klikając "ROZUMIEM" lub ✔, wyrażasz zgodę na stosowanie cookies i innych technologii. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.    ROZUMIEM
Legioniści - niezależny serwis informacyjny
HokejKoszykówka
NewsyNewsy
Newsy
RSS  |  WAP  |  Kosz  |  Siatka  |  Hokej
Bogusław Leśnodorski gra va banque - fot. Woytek / Legionisci.com
Bogusław Leśnodorski gra va banque - fot. Woytek / Legionisci.com
Piątek, 20 grudnia 2013 r. godz. 19:49

Uwaga: Wiadomość archiwalna!

Leśnodorski: Nie postawiliśmy Bergowi celów sportowych

Woytek, źródło: Legionisci.com

- Nie postawiliśmy przed trenerem żadnych celów sportowych. Dla nas ważniejsze były cele menadżersko-piłkarskie. Codziennie podejmujemy jakieś ryzyko i to jedno z nich. Na wynik sportowy wpływa dużo zmiennych i nie jest powiedziane, że wynik będzie od razu super dobry. Trzeba mieć pokorę do przeciwników i do sytuacji, ale rzecz która była dla nas najważniejsza jest taka, że standardy jakościowe zmienią się w klubie na plus - mówi Bogusław Leśnodorski. Zapraszamy do lektury wywiadu z prezesem Legii.

Mówi pan, że nie stracił wiary w Jana Urbana, więc czy zmiana oznacza utratę wiary w polską myśl szkoleniową? Nie da się znaleźć w Polsce nikogo lepszego, kto by pociągnął Legię w Europie?
- To trudne pytanie. W Polsce mamy zupełnie inne podejście do tego jak powinien być zarządzany klub i jaka powinna być funkcja menadżera-trenera. Właśnie w Anglii mówi się o tej funkcji menedżerowie, bo oni zarządzają całym sztabem, współpracą między pierwszą i drugą drużyną, akademią, wprowadzaniem młodych zawodników i mają dużo większy wpływ na cały klub. To raczej głównie o to chodziło.

Czy trener Urban mógł przeczuwać, że spotkanie w Zabrzu będzie jego ostatnim?
- Rozmawialiśmy dużo i często w szerszym gronie [Mazurek i Żewłakow – przyp. Red] i bardzo różniliśmy się w podejściu do organizacji klubu od strony sportowej.

Czy jedną z różnic jakie wystąpiły między zarządem a Urbanem była kwestia zatrudnienia kolejnych specjalistów w sztabie szkoleniowym?
- Tak, konstrukcja sztabu to był jeden z tematów, ale to nigdy nie odbywało się w atmosferze jakiegoś konfliktu. Myśmy rozmawiali i raczej żeśmy się nie zgadzali i… nie zgadzali. Nie było jakiegoś bezpośredniego powodu. My oczekiwaliśmy jako klub, że będzie jakościowa zmiana w klubie i będzie następowała dynamicznie. Mieliśmy takie poczucie, że nawet jak byśmy wygrali mistrzostwo Polski, to za pół roku będziemy w tym samym miejscu.

Powiedział pan, że rynek trenerski obserwowany był już od pół roku.
- Nawet wcześniej. Wydawało mi się to naturalne. Nigdy wcześnie nie miałem okazji - ani nikt z klubu - rozmawiać czy spędzić czas z trenerami, którzy przedstawiają różne wizje, różną jakość. Uznałem, że byłoby to rozsądne, aby jak najwięcej dowiedzieć się jak to wygląda w różnych miejscach. Trochę jeździliśmy po Europie, trochę oni przyjeżdżali tutaj. Spędziłem dużo czasu na poznaniu tego rynku.

I po tych rozmowach doszedł pan do wniosku, że Jan Urban nie przyprowadzi Legii do Ligi Mistrzów?
- Nie. Doszedłem do wniosku, że musimy dokonać zmiany aby cały klub się zbliżył do standardów, które funkcjonują w poważnych klubach, bo inaczej nie uda się tego zrobić.

Berg przychodzi do Legii nauczony modelu angielskiego. Pewnie będzie chciał mieć dużo władzy…
- Myślę, że to nie jest kwestia władzy, tylko dialogu. Ludzie kompetentni, myślący i nauczeni jakiegoś standardu funkcjonowania, wierzą w dialog i pracę zespołową. W Polsce mamy taki model - nie dotyczyło tylko Legii - że do sztabu wybiera się osoby nie koncentrujące wokół jednego celu, a wokół relacji, które się ma z nimi przez lata. W Legii powinni być najlepsi możliwi na rynku specjaliści, którzy są skoncentrowani wokół celu, którym jest popchnięcie takiej drużyny i całego klubu do przodu.

Czym dokładnie Henning Berg przekonał Legię do siebie?
- To dosyć proste. Zaczęliśmy od tego, że rozmawialiśmy o tym jakie są nasze oczekiwania. Lista miała na początku 5 punktów, potem rozrosła się do stu. Jest cała masa zagadnień: przygotowanie fizyczne, suplementacja, lekarze, obozy, taktyka i całej masy różnych aspektów. Rozmawiając z różnymi ludźmi nagle akurat trafiliśmy na niego, który w 95% procentach spełniał te nasze oczekiwania i miał wizję zbieżną z tym co my widzimy. W ten sposób się zdecydowaliśmy.

Podstawowym zadaniem dla trenera będzie obrona mistrzostwa kraju. Trener drużyny nie zna, przerwa jest dość krótka, a w dodatku Adam Nawałka zabiera siedmiu zawodników na zgrupowanie reprezentacji Polski. Wystarczy czasu na pracę?
- O to trzeba zapytać trenera, ale myślę, że da radę. On już w ostatnich tygodniach wykonał dużą pracę i ma dużo większą wiedzę niż by się wydawało. Nawet jego ocena piłkarzy pierwszej i drugiej drużyny jest bardzo zbieżna z tym co my widzimy.

Czy w związku ze zmianą trenera zarząd liczy na to, że piłkarze rezerw szerzej zasilą pierwszą drużynę?
- Może również też, ale powiem tak: Ja liczę na to, że zmienimy trend w Polsce polegający na tym, że jeśli wyjeżdża 10 młodych chłopaków za granicę, to 9 przez pierwszy rok przygotowuje się do tego by móc funkcjonować w pierwszej drużynie poważnego klubu, a później 8 wraca, bo to im się kompletnie nie udaje. Chcielibyśmy, żeby zawodnicy stąd wyjeżdżający byli mniej więcej przygotowani do tego aby funkcjonować w standardach profesjonalnej piłki europejskiej. Wydaje nam się, że taka droga spowoduje, że za tym pójdzie w górę poziom sportowy i wyniki.

fot. Woytek / Legionisci.com

Można szanować dokonania piłkarskie Berga, ale trenerskiego doświadczenia nie ma. Ostatnio nawet nie pracował jako trener. Gdzie jest podstawa decyzji klubu - skąd się wziął akurat ten trener?
- Takich osób na rynku, które są w naszym zasięgu, jest w Europie ze 20. Mówię o takich trenerach jak Dan Petrescu - czyli ludziach stosunkowo młodych, bez większych osiągnięć w trenerce albo takich, którzy popełnili falstart jak np. w przypadku Henninga Berga w Blackburn, ale są absolutnie zdeterminowani. Jednym z naszych oczekiwań było to, żeby Legia nie była dla niego celem, a miejscem, w którym musi on zrobić sukces żeby pójść dalej i być trenerem poważnego klubu gdzieś indziej. Takich ludzi kilku jest i Berg jest wśród nich.

Czym się charakteryzuje warsztat trenerski Berga?
- Nie miałem okazji widzieć go w żadnej drużynie, ale ma kilka takich cech, które są na bardzo wysokim poziomie jak profesjonalizm, dyscyplina, bardzo duże zaangażowanie w przygotowanie indywidualne i taktyczne zawodników. To jest bardzo istotne, szczególnie w Polsce.

Jakie punkty wizji nakreślonej przez Legię Berg spełnił?
- Można zacząć od organizacyjnych, czyli jak sobie wyobrażaliśmy, że powinna wyglądać organizacja sztabu, przez wpływ takiej osoby na klub, czy możliwość podciągnięcia trenerów z Akademii, wniesienie nowej jakości i wszystkie aspekty związane z dyscypliną. Także podejście i ocena piłkarska młodzieży oraz brak ryzyka w stawianiu na młodych zawodników.

Henning Berg wydaje się mieć podobny charakter do Dana Petrescu - jest twardy, wymagający. Polscy piłkarze nie za bardzo lubią takich trenerów. Zresztą ofiarą tego padł Petrescu - piłkarze go po prostu zwolnili, bo stosował zbyt duże obciążenia. Czy nie obawia się pan powtórki?
- Mam nadzieję, że polubią jego metody. Wydaje mi się, że w Legii dzisiaj zdecydowana większość zawodników jest ukierunkowana na sukces i on im pomoże. Wydaje mi się, że będą zadowoleni, chociaż na pewno będzie ciężej.

A jeśli się zdarzy, że piłkarze będą ewidentnie grać przeciwko trenerowi?
- Ja sobie takiej sytuacji nie wyobrażam.

Ale jest ona często praktykowana w Polsce...
- W Legii sobie nie wyobrażam takiej sytuacji.

A kto wtedy będzie odpowiadał za nią, trener czy piłkarze?
- W ogóle tego nie rozważałem. Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji.

Po odejściu Danijela Ljuboji szukaliście osoby, która zwróciła by uwagę na Legię w Europie. Berg to chyba trafiony pomysł.
- Jeśli chcemy podnieść poziom sportowy i namówić klasowych zawodników do przyjścia do Legii, to trzeba im zaoferować współpracę z trenerem dla nich rozpoznawalnym i takim, który będzie dla nich gwarantem pewnego standardu funkcjonowania. Na pewno osoba, która jest rozpoznawalna dla świata piłkarskiego spowoduje, że te rozmowy będą łatwiejsze - już dziś to wiemy.
A dla nas z perspektywy klubu ważne jest to, żeby nasza pozycja w Europie rosła i zaufanie do klubu było coraz większe.

Czy możemy liczyć na jakiś konkretny transfer pokroju Danijela Ljuboji?
- Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Naprawdę.

Czy trener przyniósł listę życzeń piłkarzy?
- Nie. To jest bardzo rozsądna osoba - to był jeden z punktów z listy naszych oczekiwań. Wiadomo , że jest najprościej przyjść i kupić jedenastu dobrych piłkarzy. Zaczniemy od tego, że będziemy starali się zrobić jak najwięcej z tej drużyny, która jest, ale na pewno jacyś zawodnicy się w Legii pojawią. Na pewno potrzebujemy napastnika.

Czy nie obawia się pan bariery językowej w szatni?
- Mam poczucie odpowiedzialności za naszych chłopaków i mam nadzieję, że to spowoduje większe zaangażowanie w naukę języka angielskiego. Większość szatni sobie poradzi, ale w sztabie będą też osoby mówiące po polsku i po angielsku. Myślę, że komunikacyjnie nie będzie to duży kłopot. Na pewno będzie to dużo mniejszy, niż jak ostatnio obserwowałem ławkę rezerwowych Korony Kielce.

Co się stanie jeśli Legia nie zdobędzie mistrzostwa?
- Po pierwsze nie myślimy o tym dzisiaj i nie zakładamy takiego scenariusza, ale wszystko się może zdarzyć. My patrzymy ten projekty z dłuższej perspektywy niż sześciu najbliższych miesięcy.

Długo musieliście negocjować kontrakt z Bergiem? Ile zarabia Norweg?
- Nie trzeba było negocjować, to był jeden z warunków. On nie przychodzi tutaj dla kasy, tylko dla zrobienia sukcesu. Wydaje mi się, że traktuje to jako etap w swojej karierze i sukces z Legią może mu pozwolić pójść wyżej. Będzie kosztował mniej więcej tyle samo co poprzedni. Wie, że liczy się sukces a nie podstawa.

Zdajecie sobie sprawę z ryzyka, które podejmujecie?
- Kto nie ryzykuje ten nie pije szampana. Codziennie podejmujemy jakieś ryzyko i to jedno z nich. Jesteśmy do niego przekonani. Na wynik sportowy wpływa dużo zmiennych i nie jest powiedziane, że wynik będzie od razu super dobry. Trzeba mieć pokorę do przeciwników i do sytuacji, ale rzecz która była dla nas najważniejsza jest taka, że standardy jakościowe zmienią się w klubie na plus.

Jak by pan ocenił tę skalę ryzyka?
- Albo 1 albo 99 procent.

Czy planem minimum dla Berga to mistrzostwo, czy awans do Ligi Mistrzów?
- Myśmy nie stawiali mu żadnych celów sportowych. Dla nas ważniejsze były cele menadżersko-piłkarskie.

Ale dla kibiców zdecydowanie będzie liczył się wynik...
- Trener ma świadomość, że dla niego też i dla piłkarzy też. W Legii zawsze liczy się wynik.

Jak nie będzie wyników, to będziecie szukać kogoś innego. Tak to działa?
- Jak we wszystkich klubach na świecie.

Duże pan prezes podejmuje ryzyko…
- Takie jest życie. Ktoś musi.



Komentarze: (102)

td, 20.12.2013 19:53:57 - *.51

Ja wiem o czym Prezes mówi ! Ja tez gram w FM2014 !

Patryk, 20.12.2013 20:02:19 - *.dynamic.chello.pl

Wiadomo , każda zmiana to jakaś niewiadoma , jednak mam nadzieję że będzie to zmiana na plus i wszyscy pod koniec czerwca będziemy cieszyć się awansem do fazy grupowej LM .

PS.

Janek , dziękujemy za dublet :)!!

Wojtek, 20.12.2013 20:02:58 - *.dynamic.chello.pl

Pewne kwestie mnie niepokoją i raczej jestem sceptycznie nastawiony do ruchu władz klubu. Mam nadzieje, że na koniec sezonu będę mógł powiedzieć, że się myliłem.

HOP, 20.12.2013 20:07:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

JESZCZE RAZ DZIĘKI BOGUŚ.
WESOŁYCH ŚWIĄT I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU !

(L)

jaja, 20.12.2013 20:08:12 - *.warszawa.vectranet.pl

Brawo.
Prezes ma jaja. Do tej pory mieliśmy preziów, którzy prowadzili destrukcję i sabotaż w Legii. Leśnodorski nie zniszczy nic, a może wprowadzić nas na zupełnie inny level.
Trzymam kciuki i uzbrajam się w cierpliwość.

TheDoc, 20.12.2013 20:09:48 - *.dynamic.chello.pl

To ja w FMie zawsze wykłócam się o maksymalnie liczebny sztab i prezesi mi odmawiali a tu na odwrót :D

Gelo85, 20.12.2013 20:12:49 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Prezes się wyraźnie pogubił.
Urban zażądał, żeby w końcu zaczął sprowadzać piłkarzy, a nie pozorantów (żeby druzyna osiagała lepsze wyniki) i zapłacił za to posadą.

Idziemy złą drogą, niestety.

bnu, 20.12.2013 20:13:59 - *.adsl.inetia.pl

Ktoś bawi się w ruletę... w Klubie przy Ł3

zibi1975, 20.12.2013 20:19:16 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

też mam przeczucie że to trochę przypomina Fifa M., ale ta gra jest tworzona na podstawie funkcjonowania poważnych klubów... ciekawe, jak to się zakończy. Jedno czego jestem pewien to to że nasi krajowi piłkarze z (L) tj.Furman, Kosecki, Łukasik, Żyro a nawet Kucharczyk mocno się podciągną. Nasza cecha narodowa to ciągłe udowadnianie ludziom z zachodu naszej wartości.... i to w tym przypadku mam nadzieje zafunkcjonuje.

kuba, 20.12.2013 20:19:40 - *.dynamic.chello.pl

Nie wiem sam, może to i dobry ruch ze strony klubu na zatrudnienie nowego trenera, a może wystarczyłoby poczekać do końca sezonu i wtedy zdecydować, czy Urban zostaje lub nie. Jakby nie patrzeć Liga Europy się skończyła Puchar Polski również, więc zostaliśmy tylko aby walczyć o mistrzostwo i można było dać Urbanowi czas do Czerwca tym bardziej, że pewnie nie mielibyśmy już tylu kontuzji. I tak prawdę mówiąc przez cały czas byliśmy na pierwszym miejscu a tak z tym trenerem może być różnie.

cwks, 20.12.2013 20:21:33 - *.warszawa.vectranet.pl

Bardzo dobrze sie stało! Z całym szacunkiem dla Janka Urbana, ale on poza mistrzostwem nic nie jest wstanie więcej ugrać! A Leśny robi dobra robotę, bo tu trzeba sukcesywnie wdrażanego długoterminowego planu, czegoś pomiędzy rewolucją a ewolucją, a nie pojedyńczych zwycięstw, czy pucharów. Shachtar Donieck niech będzie dla Nas przykładem! I bez pierdół że mają więcej siana!

lolo, 20.12.2013 20:22:03 - *.warszawa.mm.pl

Pan Prezes przekonał mnie tym wywiadem że to dobry ruch. Zatrudniamy trenera znanego w świecie który będzie firmował nazwiskiem Legie, nie będą bali się przychodzić poważni piłkarze z obawy o polska myśl szkoleniową. Nie przychodzi dla kasy tylko liczy się dna niego osiągnięcie sukcesu, a nie jak polscy trenerzy, dla których praca w Legii to szczyt marzeń. Brawo! Takiego nam było trzeba!!

PKJ, 20.12.2013 20:24:17 - *.centertel.pl

Spokojnie, dajmy czas nowemu trenerowi. Wg. mnie, facet najpierw musi dogadać się z zawodnikami i stworzyć dobrą piłkarsko-rodzinną atmosferę. W tym sezonie zauważalny był brak chemii między zawodnikami. Wydaje mi się, że piłkarze muszą zaufać Bergowi, a czas i wyniki pokażą, czy jest z niego trener czy nie. Bądź co bądź, powodzenia.

Geniusz do patryk , 20.12.2013 20:26:09 - *.218

Tak będziemy się cieszyć pod koniec czerwca z awansu do fazy grupowej!!!???

do Patryk, 20.12.2013 20:27:48 - *.sta.asta-net.com.pl

pod koniec czerwca to do LM się nie dostaniemy ;p MP tak, ale LM w sierpniu dopiero

scarface, 20.12.2013 20:48:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

"Czy trener przyniósł listę życzeń piłkarzy?
- Nie. To jest bardzo rozsądna osoba - to był jeden z punktów z listy naszych oczekiwań." TO JUŻ KAŻDY WIE O CO CHODZIŁO Z URBANEM? POLITYKA ZERO TRANSFERÓW!

Dla mnie sytuacja jest jasna: Jeśli będzie w tym roku mistrzostwa, to Leśnodorski do dymisji. Krótka piłka. Postanowił podjąć ryzyko i spoko, nie zgadzam się z taką decyzją a Berg mnie nie przekonuje jako otrener, ale trudno stało się, zobaczymy jak to będzie wyglądać, życzę mu jak najlepiej. Tylko że podejmując ryzyko, w przypadku gdy coś nie wypali, trzeba później zapłacić swoją dupą. I nie obchodzi mnie że zarząd nie wyznaczył celów sportowych, my jesteśmy Legia Warszawa i dla nas liczy się tylko mistrzostwo!

wniosek po lekturze, 20.12.2013 21:05:14 - *.adsl.inetia.pl

Prezes ma bardzo małą wyobraźnię i nie zna menralności Polskich Panów Piłkarzy.

H.S., 20.12.2013 21:08:10 - *.dynamic.chello.pl

MARYSIN JEST DUMNY ZE SWOJEGO TRENERA

heniu, 20.12.2013 21:08:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Dla nas ważniejsze są cele menagersko piłkarskie?
Jak to rozumieć?
A jak Legia zajmie 4 miejsce w lidze to to jest mało ważne?Ciekawe co wtedy zrobi trener jak gra będzie słaba?
Teraz gramy tylko w lidze więc wygrać ją to minimum jakiegokolwiek minima.Prawdziwy test drużyny i pracy trenera będzie w kolejnych eliminacjach do ligi mistrzów.

Muniain, 20.12.2013 21:10:13 - *.warszawa.vectranet.pl

Jak dla mnie sensowny to plan. Potrzeba duzo czasu i odpowiednich zawodnikow. Tzn. z odpowiednia mentalnoscia... Czy Legia juz takich ma? Watpie. Duzo pracy przed calym sztabem.
Cieszy mnie to co mowi Prezes - tez bym chcial aby zawodnicy wyjezdzajacy z Legii znaczyli cos na zachodzie, chocby w srednich klubach.
Powodzenia

ja, 20.12.2013 21:11:25 - *.dynamic.chello.pl

Prawda jest taka, że zwalniając urbanka, gdy Legia jest pierwsza z przewagą 5 punktów Leśny znowu pokazał, że ma jaja.

Obu Berg wprowadził standardy angielskie.
MP i LM nasza. Ale nowe grajki są niezbędne.

klif, 20.12.2013 21:31:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

A jak prezes zaczynał swoją pracę w Legii to mówił żeby zdobyć 3-4mistrzostwa w ciągu 5 lat to jest jego cel.Żeby Legia zdominowała polską ligę.A teraz już mówi że wyniki sportowe są mało ważne?To po co zatrudnił nowego trenera?Przecież nie po to by nie było wyników.Ciężko zrozumieć to co mówi prezes gdy co trochę mówi co innego.Przecież nie po to zatrudniał nowego trenera by nie zdobyć mistrzostwa.Chyba że polityka ajtijaja jest cały czas taka sama.Sprzedaż najlepszych piłkarzy.

do scarface, 20.12.2013 21:43:34 - *.warszawa.vectranet.pl

Przypomnij mi, ile lat czekalismy na tegoroczne mistrzostwo?

cobelho, 20.12.2013 21:47:07 - *.v41.interkam.pl

Niektóre osoby mają problem z czytaniem i zrozumieniem tego co czytają,chcieli byście cudów bez żadnego ryzyka,budowa na stałe i na przyszłość klubu,który ma przed sobą wysoko postawioną poprzeczkę i się rozwija,stworzenie struktur szkolenia i prowadzenia klubu to nie łatwa sprawa i ryzyko być musi,a w naszej lidze wszystko zawsze jest dziełem przypadku,tak jak my pracujemy na trybunach tak działacze i Prezes muszą pracować żeby stale podwyższać poziom i tu brawa dla Leśnego ,że nie pęka i podejmuje ryzyko,niema na co czekać,chyba,że lubicie czekać po dziesięć,dwadzieścia lat na mistrzostwo zdobyte przypadkiem,pamiętam pieśń...my czekamy już dwadzieścia lat,tak trzymać Prezesie,do cykorów nie należy świat,a my nigdy nimi nie byliśmy,szacunek dla Janka Urbana za wszystko!

Łukasik, 20.12.2013 22:10:42 - *.116

Dla mnie ten gość po prostu był najtańszy dla L.
wygrał dość spore odszkodowanie i nie przyszedł tu dla kasy.
Prezes nie stawia mu celów sportowych!
To jeżeli przegra ligę nikt nie będzie miał mu za złe!!!
Po za kibicami.
Wiadomo było od pół roku że Janka zwolnią, to po co miał
się napisać, grał swoje i miał w dopie wszystko...
Mam nadzieję że kiedyś Sen o Warszawie zostanie odśpiewany na którymś ze stadionów europejskich przed hymnem LM.
Czego Wam i sobie życzę w nadchodzącym 2014r

do cobelho: , 20.12.2013 22:16:14 - *.dynamic.chello.pl

Bracie poparcie 100 %

Malo jest osob z tego co widac po tych wypocinach w komentarzach, ktore maja olej w glowie.. PREZES ma wizje rozwoju klubu i podciagniecie go malymi krokami do standardow europy. BRAWO!!!


A dla wszystkich placzkow co chcieli by miec w sezon zbudowany zespol na miare mistrza co rok i sprzedawac pilkarzy po 5 - 8 mln euro na zachod.. zycze wam powodzenia w zyciu z takim podejsciem

robert, 20.12.2013 22:21:19 - *.play-internet.pl

Panie Prezesie proszę nie pękać trzymam kciuki! Mam nadzieje, że Berg odpali.

menagos, 20.12.2013 22:28:07 - *.hsd1.mi.comcast.net

Kiedy Urban byl trenerem, bylem pewny ze Legia zdobedzie Mistrzostwo.
Niestety, Urban domagal sie napastnika a Lesny nie wyda pieniedzy na klasowego.
Lesny zaklada ze Mikita-kosmita wypali, moze jeszcze Elfir.
Hering nie dostal celow sportowych bo jego zadaniem jest promowac mlodych z akademii i ich szybko sprzedac.
Urban niestety, chcial ich stopniowo wprowadzac i to tylko tych, ktorzy zasluguja.
Chyba teraz kazdy wiidzi ze Akademia slabo szkoli i zrobil sie problem, tylu wychowankow a nie zasluguja na I druzyne.

kuba83, 20.12.2013 22:30:17 - *.dynamic.gprs.plus.pl

To czy idziemy dobrą czy złą drogą będzie można ocenić za rok jak nie dłużej. Na ten moment myślę, że należy zaufać rozwadze prezesa...

xyz, 20.12.2013 22:39:12 - *.dynamic.chello.pl

Czyli strategia jest następująca:
- wynik nie generują kasy na kącie i się nie liczą,
- ma być promocja młodych i wyprzedaż,
- głównym celem jest nie dobro pierwszej drużyny i nakierowanie w ten sposób walka o najwyższe cele,
- główny cel to promocja akademii nawet kosztem wyniku sportowego...

Dziękuje Panie Prezesie :) każdy kibic tego przecież oczekuje.

do(L)can, 20.12.2013 22:39:25 - *.dynamic.chello.pl

a Janek teraz pójdzie do Lecha i Legia dostanie baty taki będzie finał zmian !!! nie podniecajcie się tym nowym trenejro bo z tymi grajkami to cieć z pod śmietnika wygra majstra :-)

Mariusz, 20.12.2013 22:53:13 - *.piaseczno.vectranet.pl

Co Wy ludzie piszecie!!! Jestem kibicem 20 lat i płakac mi się chce, że Legią rządzi człowiek nie znający się na piłce i na ludziach. Miał w klubie sprawdzonego, najlepszego w Polsce trenera, który o mały włos nie wprowadził Legii do LM (niestety p. Prezes nie sprowadził napastnika i Legia do Ligi Mistrzów nie awansowała) do tego awansował do Ligi Europejskiej i zespół prowadzi w lidze! Wyrzucił Urbana i przyjął faceta, w którego nie wierza nawet sami Norwegowie!!! PANIE URBAN, PRZEPRASZAMY ZA LEŚNODORSKIEGO!!! WIERZĘ, ŻE URBAN WRÓCI DO LEGII I MARZĘ ŻEBY CZAS P. BOGUSŁAWA JUŻ MINĄŁ!!!

radko, 20.12.2013 22:54:10 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Brawo Prezesie!

Odważne decyzje i dość zachowawczej polityki w klubie:-)

Piłkarze maja zapiepszac a nie zadzic w klubie. Jak juz wielokrotnie pisałem, Jan fajny chłop ale bez szans na coś wielkiego. Tylko siatkonoga i siatkonoga........

Przestańcie płakać, Legia ma grać w LM, inaczej chu.....j nam z mistrzostwa.
Skisła tyle sezonów nie miała rywala w naszej lidze, za to w Europie lipa a teraz nikt tam nie chce nawet złotówki zainwestować. Cupiał sprzedaje mało kabla i tez nie chce juz płacić itd... Marazm na kilka lat. Leśniodorski wie co robi i robi wszystko aby w Warszawie taka sytuacja nie miała miejsca.

Mistrzostwo jest ważne, ale dość blamażu w Pucharach!

, 20.12.2013 22:58:33 - *.5-3.cable.virginm.net

"... nawet jak byśmy wygrali mistrzostwo Polski, to za pół roku będziemy w tym samym miejscu". - ktoś to w końcu zauważył.Tez sie dziwie, ze akurat Berg, ale Urban to , z całym szacunkiem dla jego pracy, nie jest osoba potrafiąca podjąć ryzyka. Jest dobrze jak jest dobrze, a jak nie idzie to nie wykazuje inicjatywy az do konferencji prasowej. Trener musi grac czasem po bandzie, a kiedy cos takiego zrobil Jan Urban?

Macko, 20.12.2013 22:59:11 - *.dynamic.chello.pl

Jak nie zakupia porządnego napadziora i kreatywnego rozgrywającego to i żaden Berg nie pomoże. Dobrze ze chcą rozwijać profesjonalny klub lecz wyniki są do tego potrzebne jak tlen. Jan Urban to nam dał i chwała mu za to! Dzięki !

pepe, 20.12.2013 23:21:12 - *.128

Panie prezesie KOSZULA ZA MAŁA .

dario, 20.12.2013 23:56:34 - *.kalisz.mm.pl

Dzięki Panie Prezesie za wczorajszy wspaniały prezent imieninowy. (nigdy więcej siatkonogi)!!!

B(L))OO, 21.12.2013 00:18:18 - *.netonsky.eu

Przecież Leśny tym wywiadem śmieje się każdemu kibicowi (L) w twarz. He He. On nie wie jaki nowy trener ma warsztat! On nie stawia mu celów! On przyznaje się wprost że nadrzędnym celem jest maksymalizacja wyników finansowych (cele menadżersko-piłkarskie), dojenie z kibiców i sprzedaży wychowanków ... Nie żebym nie był za podnoszeniem profesjonalizmu.
Teraz z perspektywy czasu widzę że takie były zamierzenia od początku. Niestety JU udało się zrobić mistrza i plan się nieco skomplikował. Oczywiście w międzyczasie nieudanie sabotował udaną próbę wywalczenia mistrzostwa wywalając Ljuboję. Potem już udanie sabotował walkę o LM. Ogarnijcie się i nie bądźcie tak bezkrytyczni wobec Leśnego. Dla jego korporacji najważniejszy jest pełen stadion i 3-4 sprzedanych wychowanków rocznie.
Jeszcze raz napiszę za Leśnym: NIE ZNAM WARSZTATU BERGA ... litości ... (L) zawsze walczy o mistrza i to powinien powiedzieć nasz Ochudzki ...

Omen, 21.12.2013 00:23:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

do Mariusz
kolego bredzisz - urban z takim potencjalem powinien miec minmum 9 pkt przewagi co do LE to byla jedna wielka porazka z molde tak naprawde tez tylko na farcie awansowalismy a rumuni jechali nas jak chcieli no i te wieczne tlumaczenia ze pokazujemy w europie na jakim poziomie jest Polska pilka... zapominajac o tym co wczesniej zrobil skorza w Legii i jak gral w pucharach !!! Jak dla Mnie decyzja super znowu pokazalismy ze to inni powinni brac z nas przyklad a prezes jest dla Mnie kozakiem !!! i zadne szczekanie tego nie zmieni.

Bibendum , 21.12.2013 01:02:56 - *.dynamic.chello.pl

A mnie się wydaje że ten cały szum i zamieszanie to wina samego prezesa.Pozbył się najlepszego zawodnika jakim był Ljuboja,to raz i nie sprowadził na jego miejsce żadnego innego napastnika,to dwa.I tu były już dwa ewidentne błędy prezesa przed obecnym sezonem o które pretensje może mieć tylko sam do siebie.Może mając prawdziwego napastnika byli byśmy teraz w zupełnie innym miejscu i zmiana trenera nie była by konieczna.Nasprowadzał tu jakieś odpady z Brazylii nikomu do niczego nie potrzebne i to jego kolejny błąd.Co oni dali Legii przez te pół roku?Ano GÓWNO.Do tego jakiś pinto co się aklimatyzuje pół roku i Ojamaa który zagrał przez całą jesień dwa dobre mecze prezesowi chwały też nie przynoszą.
A teraz jeszcze trener amator bez większego doświadczenia.
Wszystko i tak naprawdę zależy od wzmocnień jakie prezes poczyni.Jak nie będzie wzmocnień to się nie ma co oszukiwać,nawet jak zdobędziemy mistrzostwo,że mamy drużynę na puchary europejskie bo nie mamy.Ci zawodnicy obecni prezentują poziom europejski marny i już się grać w piłkę nie nauczą.Wyżej dupy nie podskoczą i to jest fakt niezaprzeczalny.
Teraz chciałbym obejrzeć efekty pracy braci Żewłakowów bo przez pół roku brali pieniążki i teraz chciałbym zobaczyć za co brali te pieniążki.Efekty tej ich pracy chciałbym zobaczyć i to bardzo.Byśmy wszyscy się przekonali co są warci.Czy sprowadzą tu porządnych piłkarzy czy jakieś kolejne kaleki.
Ogólnie nowy trener przyszedł,pokiwał głową tak jak chciał prezes,wcisnął jakąś bajkę o wielkiej Legii w Europie i już dostał ciepłą posadkę na 2,5 roku za pewnie ładnych kilkadziesiąt tysięcy na miesiąc.Wystarczyło tylko przytakiwać prezesowi by człowiek bez doświadczenia dostał tu pracę.Czyli by pracować w Legii jako trener,skaut czy ktokolwiek inny można nie mieć żadnego doświadczenia tylko wystarczy wejść w tyłek prezesa i już się ma ciepłą posadkę tak?
Ta promocja młodych też mi śmierdzi wyprzedażą najlepszych a nie szkoleniem zawodników w akademii po to by później grali dla Legii dla jej chwały.
Ogólnie jestem nastawiony negatywnie do nowego trenera bez doświadczenia,który za cel sportowy ma postawiony cytuje "Myśmy nie stawiali mu żadnych celów sportowych".Naprawdę bardzo ambitny cel na ten sezon.Jeszcze niech prezes idzie do szatni do piłkarzy i powie im że teraz to już nic nie muszą.
Trzeba poczekać do eliminacji ligi mistrzów i wtedy wyjdzie szydło z worka co nowy trener jest wart.Bo nie chce nawet myśleć że nie zdobędzie mistrzostwa w tak słabej lidze.I poczekajmy do następnej piłkarskiej jesieni gdy do rozegrania będzie jak teraz na jesień było 35 meczów a nie jak teraz będzie na wiosnę 16.Wtedy zobaczymy jak nowy trener przygotuje zawodników by ci nie narzekali jak baby że grają za dużo i zobaczymy ile nowy trener i nowy sztab szkoleniowy będą mieli kontuzji.

wax, 21.12.2013 01:23:44 - *.warszawa.supermedia.pl

A przecież było takie proste rozwiązanie - jesienią drużynę powinien prowadzić Skorża a na wiosnę Urban :-)

Arek, 21.12.2013 01:30:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Moim zdaniem nawet jeśli zdobędziemy mistrzostwo to będzie ono w połowie Berga i w połowie Urbana. Tak naprawdę to tego Berga będzie można oceniać dopiero od następnego sezonu, jak zacznie grać w pucharach i będzie je łączyć z ligą. A liga mistrzów to raczej w sierpniu, nie w czerwcu hehe.

KIBIC, 21.12.2013 01:43:16 - *.1maja.trustnet.pl

http://eurosport.onet.pl/pilka-nozna/ekstraklasa/dariusz-tuzimek-boguslaw-lesnodorski-sie-po-prostu-nie-zna/er3ep
a może jest tak?

Ivan Bogdanov, 21.12.2013 01:48:19 - *.dynamic.chello.pl

Z tego co mówi Lesnodorski,to chyba nei zależy mu na mistrzostwie.A jesl ichodzi o Urbana to wydaje mi się że Urban cisnął na transfery,ale Lesny powiedział że ich nie będzie.Wychodzi na to że Urban sam odszedł,albo po prostu nei doszli do porozumienia.Wydaje mi się ze Urban chciał zrobic wynik z Legią ale kosztem transferów,Lesnodorski zas,chce silnej Legii ale za pomocą młodych zawodników.
Tak chyba należy odbierac wywiad z prezesem Legii.
Mówiąc krótko:

JEŻELI NIE BEDZIE TRANSFERÓW,PRZYNAJMNIEJ W POSTACI NAPADZIORA,A ODEJDA CI Z TEGO SKŁĄDU KTÓRY JEST,ZASTĘPUJAĆ GO MŁODYMI PIŁKARZAMI Z MŁODEJ EKSTRAKLASY,TO MISTRZOSTWA RACZEJ NIE BĘDZIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Można powiedziec ze zarząd na czele z Leśnodorskim cos sobie wymyslił,albo Berg im po prostu namieszał w głowach cos na temat wzoru szkolenia w Angli.
Tyle że ten model funkcjonuje na Wyspach Bryt.od wielu wielu lat,a u nas dopiero będzie się kształtowac...
Troszkę ciemno to widzę,tę ową nowosc która została wprowadzona do naszej ligi przez naszych,,cudacznych prezesów,,
Ale mam nadzieje że mimo to Legia wywalczy mistrzostwo i awansuje do ligi mistrzów.Chociaz z wypowiedzi Lesnodorskiego,wynika że raczej mu na tym nie zależy.W sumei rzecz biorąc na podstawie tego wywiadu tak naprawde nie wiadomo o co chodzi Lesnodorskiemu????...Bo o mistrzostwie jest niewiele,a jesl ijest to twierdzi że będą w tym samym miejscu.Cała europa robi transfery.nawet w Anglii,a tu okazuje się że tranferów nei będzie tylko będzie,no własnie co będzie,bo z tego wywiadu w zasadzie nic nie wynika........
P.S.Klif,dobrze to ujał.Nie wiadomo po co zatrudniał Norwega.I do tego czesto zmienia zdanie.
Nie wiadomo co o tym wszystkim myslec.Ale wszystkjo będzie wiadomo w czerwcu.Oby było dobrze!!!

scarface do \"do scarface\", 21.12.2013 01:54:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

No właśnie kolego, ile lat czekaliśmy? I dlaczego w takim razie prezes lekką ręką zwalnia trenera, który po 7 latach czekania nam to mistrzostwo wreszcie zapewnił, a teraz w najlepsze zmierzał po kolejne? Było nie było Urban zostawił drużynę na pierwszym miejscu w tabeli, więc skoro Leśny uważa że Berg będzie lepszy, to oczekuję mistrzostwa, albo głowy prezesa w przypadku jego braku, skoro Leśny decyduje się na takie ryzyko, to ja chcę od niego w takim razie odpowiedzialności za te decyzje. Wiadomo, że Urban i Leśny mieli inne priorytety, ten pierwszy chciał pewnie wzmocnić drużynę jakimś napastnikiem, ten drugi za to jawnie wspomina w wywiadzie, że interesuje go tylko sprzedawanie (to są te jego cele piłkarsko-managerskie, które ma zrealizować Berg, czyli promocja młodych i wypychanie za granicę).

anty JU, 21.12.2013 03:17:32 - *.centertel.pl

To już wiadomo dlaczego Jasio osiągał takie wyniki. Wiedział że w Legii długo kasy ciągnął nie będzie, to przegrał PP a w lidze żeby za bardzo nie odskoczyć od górnika przed rundą finałową przejąć posadę po Nawałce i mieć jakieś szanse na mistrzostwo z górnikiem. To cwany Jasio!!!!

wwo, 21.12.2013 07:05:09 - *.dynamic.chello.pl

brawo Leśny. Polscy trenerzy to dno, a najgorszy to Franek S.

canuck, 21.12.2013 08:02:20 - *.cpe.net.cable.rogers.com

Lesny sie nie pogubil. Wprost przeciwnie!

Legia od lat ma dobrego wlasciciela, a od niedawna Prezesa z wizja oraz jajami, ktory nie musi sie o wszystko pytac Centrali.

Osobiscie uwazam, ze Zarzad Legii jest bardzo kompetenty, a jak czegos jeszcze nie wiedza to sie naucza.

Tacy ludzie jak Miklas albo Jozwiak zaczynaja z perspektywu czasu wygladac bardzo smiesznie oraz "lokalnie." A przeciez celem dla Legii jest Europa!

FOREVER LEGIA, 21.12.2013 08:58:40 - *.dynamic.chello.pl

To PRezes zrobil prezent Bozonarodzeniowy naszym panienkom.Mam nadzieje,ze czas wizyt u kosmetyczek sie skonczy,a zacznie sie wylewanie potu na treningach.Tylko naszym pilkarkom moze sie to nie spodobac....i wojna na linii trener-druzyna,gotowa.A wyobraznia PRezesa nie ma tu nic do rzeczy.iti woooooooon!!!!!!!!!!.

bysior40 do pepe, 21.12.2013 09:08:21 - *.cdma.centertel.pl

hahahaha, rozwaliłeś system :D

cobelho, 21.12.2013 09:33:51 - *.v41.interkam.pl

Płaczki,żebyście się czasem nie posra...jak wam zle to proponuję, Miklasa,Zygo...to wszystko co teraz się dzieje to nie zasługa żadnego ITI,nic nie widzicie? Krótkowzroczność niektórych jest porażająca i niektórym Błędowski wybił pałką rozum :)

radko, 21.12.2013 09:44:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

@ Kibic

Niestety prawda jest taka że to Tuzimek nie zna sie na piłce, a on jako niby expert jednak powinien.
Prezes nie ma takiego obowiązku, a gołym okiem widać - i nie trzeba być expertem - że tak bezstylowo jak grała teraz Legia to nie grała dawno.

I jeszcze jedno. Gdyby Urban był takim super trenerem, to dlaczego tak słabo mu poszło w Zagłębiu i Polonii Bytom?

Stary Kibic, 21.12.2013 09:47:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

panie prezesie ja bym się zastanawiał miedzy dwoma trenerami Pavlem Verba z Victorii Pilzno gdzie wykonał tam niesamowita robotę i nad Solskierem ale on juz dostał oferte pracy w Anglii chyba. Mysle ze Verba zgodził by się ogulnie kierunek Czeski jakoś bardziej mi pasuje i przekonuje no ale trudno. Wesołych Świąt Prezesie.

Mr T, 21.12.2013 09:56:31 - *.dynamic.mm.pl

Jestem za. Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Powodzenia.

Dzia(L)dowo, 21.12.2013 09:59:05 - *.superkabel.de

Urban nie był i nie jest w stanie zapewnić rozwoju tej drużynie!

alan, 21.12.2013 10:01:25 - *.dynamic.chello.pl

właśnie tego się boję,że przerżniemy mistrzostwo.

(L)uu, 21.12.2013 10:09:08 - *.play-internet.pl

Wizja = kasa, misja = forsa, cel = aby abyć w tabeli i doić kibiców traktując ich jak skarbonka. LM, LE, MP, PP jak się uda..

(L)uk, 21.12.2013 10:18:31 - *.dynamic.chello.pl

Mnie weźcie, mnie... ja też gwarantuje wysokie standardy, a z wynikiem sportowym to zobaczymy...
Żadnych konkretów, mydlenie oczu jak w polityce.

ja to widzę tak, 21.12.2013 10:21:59 - *.adsl.inetia.pl

Urban faktycznie nie poleciał za wyniki (choć powinien). Postawił się Prezesowi. Jak? Wystarczy spojrzeć na ławkę w ostatnich meczach... Na siłę pewnie mu chcieli wepchnąć grajków z Akademii, a ten chciał kupionych nowych zawodników. Zaprotestował pokazując, że woli puste miejsca na ławce niż piłkarzy z Akademii, to poleciał. No i ta słynna "współpraca" z Brazylijczykami, co nie wypaliła, a odpowiadał za nią m.in. ulubieniec Prezesa Ebe-cośtam. Pewnie Urbanowi też się oberwało za to, że ich nie wystawiał. Urban to był dobry trener jak na naszą ligę. Myślę, że dowiózłby MP do końca sezonu. Legia musi jednak patrzeć dalej i szerzej. Czy Berg spełnia taki warunek? Moim zdaniem nie można na to pytanie odpowiedzieć, bo zwyczajnie nic o nim nie wiadomo. Może być drugim Bakero, może być rewelacyjnym trenerem. Nie wiadomo. Legia nie powinna sobie pozwalać na takie eksperymenty.

(L)uk, 21.12.2013 10:35:11 - *.dynamic.chello.pl

Jestem ciekawy co powiecie jak LEGIA nie zdobędzie Mistrza, że dobrą drogą idziemy, bo mamy Berga.
Można zobaczyć jak działają w Europie i do czego ich to doprowadziło. Kiedyś Polskie drużyny, wygrywały z takimi klubami z Turcji i Grecji, teraz można tylko pomarzyć. Dlaczego? Dlatego, bo Oni sprowadzają takich piłkarzy jak Drogba, Snajder, Saviola... Tacy ludzie gwarantują sukces. Najlepszym przykładem był Lijuboja, przyszedł i poziom sportowy widowiska się od razu podniósł- Był gwarantem wyniku. Potrzebne są transfery klasowych zawodników, aby coś osiągnąć w Europie, tam jest inny poziom. Prezes chce oszczędzać i tak mamy jak mamy...
Berg nie poprowadzi Nas do Europejskich pucharów, gdyż jako trener nigdy tam nie zagrał.Czasami trzeba, zainwestować w dobrego piłkarza, aby później ta kasa się zwróciła, poprzez dobre wyniki w pucharach Europejskich.

do radko, 21.12.2013 11:46:14 - *.netonsky.eu

A powiedz mi dlaczego Lenczykowi tak słabo idzie w Zagłębiu?! Ty, no weź powiedz ... Lenczyk z pewnością warsztatowo jest lepszy od JU ... Podpowiem Tobie: w zagłębi zawsze była banda przepłaconych piłkarzy i układ w klubie na dojenie państwowych pieniędzy. Natomiast w Bytomiu nie było piłkarzy na wynik. Przecież to proste.

kibic, 21.12.2013 12:18:03 - *.smtvsat.pl

Tak, strasznie długo czekaliśmy na upragnione mistrzostwo. Całe długie lata. Wywalczył nam to Jan Urban! Dlaczego zwalniamy trenera? Przecież do LM można awansować, tylko jeśli o LM będziemy grali częściej niż raz na kilka długich lat. Nie inaczej. Przypominam, że bez Mistrzostwa Polski nie gramy o LM!

Aron, 21.12.2013 12:58:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

O czym wy marzycie! Jakie el. Ligi Mistrzów ! Nie rozumiecie że KP Legia jest nastawiona na zysk i tylko na zysk, wypowiedzi Leśnodorskiego i zarządu o tym świadczą. Kupować to tylko młodych by z zyskiem sprzedać, nacisk na piłkarzy z Akademii- by ich promować (i ich sprzedawać) A JU chciał napastnika i to się im nie podobało i dlatego go zwolnili. A ten nowy przystał na takie warunki -nie miał nic do stracenia, nie ma ani uznania ani marki w swoim fachu nic nie osiągnął jako trener, raz tylko awansował do el. Pucharu UEFA gdzie w 1 rundzie el. odpadł z estońską potęgą tj. FC Flora Tallin.
A wam niech prezesik oczka mydli Hahaha....

jnq, 21.12.2013 13:05:28 - *.dynamic.gprs.plus.pl

do takich jak :
scarface, 20.12.2013 20:48 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

chcesz miec co roku mistrzostwo syfklasy???
po CH? nam to mistrzostwo, powiedz?

zeby pojechac do europy (oczywiscie gdzie tam liga mistrzow od "50" lat nie wywalczona przez rodzimy klub) i modlic sie czy w ostatnim meczu grupowym grajac z beznadziejnym hapoelem czy bedzie skandal nad skandale czy tylko zwykla beznadzieja do ktorej sie przyzwyczailismy???

kuuupowac pilkarzy !!! jak wisla, wszystkich najlepszych, placic, kupowac, wszystkich!!!... i co sie stalo z wisla powiedzcie???dobra droga??? teraz nawet zaplecza mlodych na poziomie nie maja i jest kicha bo juz sie cupialowi dobrali do tylka i piniazkow na swoj klubik nima (az dziw ze smuda, kierowca taczki, jest z nimi tak wysoko...)...

Jezeli chcemy wyjsc z tego GGG ktore mamy w tym kraju dysponujac budzetem ktory mamy, pozostaje tylko ryzyko ktore teraz Lesny podejmuje... czego wy oczekujecie? ze ktos dobry, z renoma tutaj przyjdzie? za co? nasze mocarne PLN'y, Donek z Bronkiem ich skuszan???
prawda choc ciezka, ale jest taka, ze LEGIA obecnie w europie znaczy tyle ile ta nasza liga, co zreszta pokazala... i niech was lizanie tylka w postaci ohow i achow jaka to marka i renoma (BERG) nie zmyli...

JESTESMY W DDDDD !!!, niby w najlepszym i najwyzszym miejscu w tej naszej DDDDD ale ciagle to jest DDDDD !!!
a ja chce ogladac Legie grajaca w LM, ale nie taka ktora awansuje fartem i bedzie dostawac becki po piNC zero od kazdego tylko takiej, o ktorej powiedza bez kurtuazji " Bedzie trudny mecz, trudny przeciwnik"...
ja sobie na to poczekam, czekalem tyle to i jeszcze poczekam...

Reasumujac, wchodze w to!!!

(L)eny, 21.12.2013 13:10:13 - *.dynamic.chello.pl

Jacek Kazimierski dobrze powiedział że Leśnodorski nie zna sie na piłce.
Organizator i zarządca ok ale piłkarsko niestety laik na maksa.

Onys, 21.12.2013 14:01:28 - *.dynamic.chello.pl

Zatrudnienie trenera,który nie ma żadnych sukcesów i będzie u nas pobierał nauki i zdobywał doświadczenie to jest po prostu skandal !!! To jest kompromitacja Leśnodorskiego !!! Co oni robią z naszą Legią ? przecież to się w pale nie mieści,ja już nie mam nerwów i sił,moja frustracja osiągnęła najwyższy poziom.Do momentu zatrudnienia tego trenera popierałem Leśnodorskiego w 100% ale pałka się przegła.Doświadczenia i eksperymenty to niech sobie Leśnodorski robi u siebie w domu a nie na Legii.Do czego to doszło ? Boże widzisz i nie grzmisz !!!

Ekspert do jnq, 21.12.2013 14:03:17 - *.dynamic.chello.pl

Cytuje ciebie: "chcesz miec co roku mistrzostwo syfklasy
po CH? nam to mistrzostwo,powiedz?"

Jak chcesz oglądać Legie w Lidze Mistrzów bez zdobycia tutułu Mistrza Polski? haaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaha



Jakie tu wynalazki piszą,nie mające pojęcia o piłce.

mario, 21.12.2013 14:48:50 - *.104.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Trzeba wyjsc poza polskie podworko, a nie klepac tylko tutaj, raz lepiej, raz gorzej...powodzenia!!!

L, 21.12.2013 14:59:13 - *.9.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Leśny odwala jasełka w stylu Wojciechowskiego. Qvo vadis Legio?

cobelho do B(L)OO, (L)eny i (L)uk, 21.12.2013 15:02:08 - *.v41.interkam.pl

Proponuję sprowadzić Guardiolę,zrzucita się we trzech i przekonacie do pracy w pięknej lidze,to ściiągnie nam kilku piłkarzy z Bayernu i Barcy i wtedy liga jest nasza...a tak na poważnie to po co czekać na zmiany,które są niezbędne w organizacji klubu,jaki rozsądny człowiek obiecuje coś co jest nie do przewidzenia i to Prezes właśnie traktuje nas poważnie będąc pragmatykiem a nie politykiem,który obiecuje ch... wie co.

olo, 21.12.2013 15:42:19 - *.adsl.inetia.pl

Krzysztof Stanowski ‏@K_Stanowski 16 min

Legia miała trzech kandydatów na stanowisko trenera: Berga, Solskjaera i Stramaccioniego (ostatnio Inter)

domel, 21.12.2013 16:03:46 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Teraz jeszcze powinni prezesa wymienić na takiego , który ma wizje , i który umie coś więcej niż grać w fifa menagera.
Leśnodworski chce się uczyć od Berga zarządzania?
to może niech Berg zostanie Prezesem , bo wie lepiej od naszego jak powinien funkcjonować profesjonalny klub!
Jak zobaczycie budżet na "transfery " to wielu zrozumie że jedyne co się zmieniło w Legii to trochę rzadziej wymieniane nazwisko "Walter"

radko, 21.12.2013 16:06:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

@do radko

Z zagłębiem masz 100% racji. Co do Polonii Bytom, to sie do końca nie zgodzę Michniewicz i Ojrzyński w Podbeskidziu mieli taki sam piłkarski "..." , ale mając warsztat dali radę.
Urban fajny człowiek, ale słaby trener. Niestety Legia za jego czasów to zespół kompletnie bez charakteru i bez tz. "stępla" trenerskiego.
Nie wiem, czy z Bergiem bedzie lepiej, ale na pewno inaczej.
Jak do tej pory to Leśniodorski robi dużo mądrych i dobrych dla klubu rzeczy, dlatego i teraz trzymam kciuki.

Najważniejsze, że już nie będę musiał czytać: "Trener Urban z Kibu, Cezarem i Magiera grali w siatkonoge", bo płace kupę siana za karnet i chu....j mnie strzelał że i za moja kasę sie bawili zamiast pracować.

No i nie każdy mecz bedzie "trudny":-)

Arek, 21.12.2013 16:16:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Co tu się dzieje? ten Berg jeszcze nawet się nie rozpakował a tu już narzekania. Aż boje się co będzie po pierwszej porażce. Ktoś tu o Vrbie wspominał. Szkoda tylko, że nie jest świadomy, on będzie selekcjonerem kadry Czech. Dziękuje, dobranoc!!!!

dino, 21.12.2013 17:14:26 - *.adsl.inetia.pl

radko jak tobie się wydaje, ze teraz każdy mecz będzie łatwy bo na ławce będzie siedział Berg a nie Urban to gratuluje już niedługo cie dobry humor opuści (zapewne 14 lutego najpóźniej). No cóż, przykre, że od kilku lat są tacy kibice jak ty - pacę więc wymagam, nie chce mi się dalej rozwodzić, bo szkoda na takich jak ty czasu.

@ (L)eon 38
Przepraszam Cię za moją naiwność, Leśny to jednak chyba kompletny amator, a nie chłop, który czuję piłkę nożną.

Mam nadzieję, że ma na tyle honoru i poda się do dymisji, jeśli Berg nie zdobędzie mistrzostwa, zwalniając oczywiście swój nowy "nabytek".

Urban w każdej z 8 pełnych rund przez które nas prowadził zdobywał co najmniej średnio 2 pkt/mecz, a Berg to wielka niewiadoma, przeczuwam płacz większy niż w maju 2012.

(L)eon 38, coś czuję, że miałeś rację. Z tym, że nie uważam, że ITI celowo niszczy Legie, oni po prostu są kompletnymi amatorami. To tak jakby wziął się za jazdę samochodem ktoś bez prawa jazdy i co kilkanaście kilometrów walił w drzewa. Nie robiłby tego celowo, po prostu nie wiedziałby o co kaman w tej całej zabawie.

No cóż, tak jak mnie dotychczas śmieszyło to całe ITI, bo w sumie nie było źle, czy fatalnie, zawsze jakoś udało się wykaraskać z kłopotów (jak np maj 2012 - maj 2013), to teraz poczułem się zaniepokojony takimi nieprzewidywalnymi ruchami, oby był mistrz w maju, a jak nie to Leśny won - pierwszy będę krzyczał.

Nawet moja mamuśka, która na piłce zna się jak Mucha stwierdziła, że to wygląda na to, jakby włodarze Legii celowo działali na Jej niekorzyść.

No cóż, życzę Bergowi zdobycia co najmniej 18 punktów w 9 pozostałych meczach - terminarz ma łatwy, 5 meczy u siebie, w tym Lech i Wisła (wyjątkowo beznadziejna na wyjazdach) plus Górnik tylko z pierwszej dziesiątki na wyjeździe, puchary też z głowy, można się skupić tylko na lidze. Nie wyobrażam sobie, żebyśmy nie byli na pierwszym miejscu po 30 kolejkach, a jak nie będzie mistrza po rundzie finałowej - Leśny, amatorze odejdź.

(L)eon 38 - masz u mnie wirtualnego Królewskiego, jak nie będzie mistrza - jakoś w wakacje realnego w Źródle.

I obawiam się, że miałeś też rację w innej kwestii - za rok nie będzie lepiej. Nie z takimi amatorami, jak Leśnodorski, który umie tylko mówić na okrągło. Chyba, że ten Berg wprowadzi nas do Ligi Mistrzów dwa razy to OK, powiem, że nie miałem racji i się pomyliłem (raz to i ślepej kurze ziarno...).

Pozdrawiam Cię (L)eon i życzę Tobie i Twojej rodzinie Wesołych Świąt. A wszystkim naiwnym, którzy wierzą, że im lepiej trener mówi po angielsku i ma kumpli jak Ferguson, mówiący na konferencjach, jak to będzie lekko łatwo i przyjemnie życzę wesołych Świąt Wielkanocnych.

@olo, 21.12.2013 17:16:39 - *.adsl.inetia.pl

Daj sobie spokój z cytowaniem bełkotu Stanowskiego. Tacy to "kandydaci", co jeden nawet na Polskę patrzeć nie chciał, a na drugiego LEgii nie było stać (spłacić to co mu Inter spłaci). Ten gamoń Stanowski nie rozumie, że kandydat to ktoś, kto wyraża chęć pracy w Legii, oraz jest w jej zasięgu finansowym. Z trzech "kandydatów" prawdziwy był tylko jeden...

b, 21.12.2013 17:36:05 - *.play-internet.pl

żeby nie było tak jak z Bakero w lechu

(L)eon38 do: dino, 21.12.2013 18:04:45 - *.150.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Ta nasza pożal się Boże Ekstraklasa jest tak słaba, że nie wyobrażam sobie, po prostu nie wyobrażam, żeby przy tym zapleczu jakie ma Legia nie obronić mistrza Polski. Nawet jeśli trenerem jest ktoś bez wyników trenerskich jak Norweg, którego nam zafundował Leśny. Dla mnie to jest coś z cyklu: nie do wiary. Aczkolwiek Puchar Polski już przerżnęliśmy, więc...wolę nie krakać.

Mam nadzieję, że mylimy się: i Ty, i ja. Tego sobie i całej Legijnej braci życzmy.

Wielkie dzięki za życzenia i Tobie oraz Twoim bliskim życzę radosnych, spokojnych i spędzonych w rodzinnym gronie świąt Bożego Narodzenia. Pozdrawiam.

tomciob, 21.12.2013 19:35:55 - *.dynamic.chello.pl

Witam,
przeczytałem ze zdumieniem wywiad z Panem Leśnodorskim. To jest jakaś nowa taktyka manedżerska - rozpoczynać budowanie wielkiej Legii od niszczenia. Nowy trener nie ma celu sportowego? Panie Leśnodorski to chyba jedyny klub na świecie Pan robisz, który nie stawia przed trenerem celu sportowego. Co to jest: piłka nożna, sport, czy jakieś występy teatrów ulicznych? Jak można taką głupotę powiedzieć i postawić przed trenerem enigmatyczny cel zbudowania zespołu (bez celu sportowego zaznaczam), który będzie mógł sprzedawać za granicę doskonale przygotowanych do gry w tamtejszych ligach piłkarzy. No chyba, że jest Pan przeogromnym wizjonerem i taka właśnie polityka da Legii cel sportowy, bo inaczej tego na prawdę nie potrafię pojąć.
Pracuję w firmie handlowej, międzynarodowej korporacji - od zawsze dział handlowy w mojej firmie miał cel sprzedażowy i to się nigdy nie zmieni, dopóki firma ta będzie chciała być firmą handlową.
To jaki jest konkretnie cel Legii Warszawa, zadaję publiczne pytanie na drugą część rundy ligowej i w przypadku zdobycia miejsca pucharowego w pucharach. Jest czy go nie ma?
Jestem zdumiony taką postawą i takim pijarem z Pańskiej strony.
Pozdrawiam.

Czy LEGIA to klub narciarski???, 21.12.2013 19:41:36 - *.127

Chyba prezesikowi pomyliła się LEGIA WARSZAWA z Legią Zakopane.

To są kpiny, że Norweg będzie uczył naszych grajków gry w piłkę.
Norwegia to potęga w sportach zimowych, ale w piłce nożnej nawet w połowie nie ma takich osiągnięć jak my: medalu mistrzostw świata, klubów w półfinałach i finałach europejskich pucharów.

Bodzio! Jedź ze swoim 57. dniowym trenerem norweskim do Zakopanego i nie wracaj!
Zostaw LEGIĘ Warszawa tym, którzy się znają na piłce, bo w nią grali: Ljuboji, Jóźwiakowi, Urbanowi.

hmm, 21.12.2013 20:15:44 - *.adsl.inetia.pl

Mnie martwią dwie sprawy. 1) Nie stawiamy celów sportowych. 2) Berg lepiej od Urbana wprowadza młodzież. Dla mnie te dwa punkty oznaczają, że kramik pod nazwą Legia ITI zamierza znów szeroko otworzyć i bardziej niż sukcesy znów będzie się liczył handelek...

Legionista80, 21.12.2013 20:16:18 - *.centertel.pl

To akurat jest dziwne, ze wymagan przed nim nie postawiono...zaczyna z przewaga 5 punktow, ma caly okres przygotowawczy, sprowadza graczy... To chore ze Polak musi a Norweg moze... I pisze to bedac zwolennikiem Prezesa... Legia Mistrz !!!!

Danie(L), 21.12.2013 20:18:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

prawie 20 lat czekałem aż coś takiego wydarzy się w Polsce. Kiedy Legia grała w LM model był prosty - skupić najlepszych w Polsce i próbować, udało się za 2 razem choć IFK tak cisnęło w rewanżu, że była w tym fura szczęścia. Po LM większość wyjechała i Legia została z niczym, drużynę budowała od nowa. Taki model próbowali inni, np Wisła ale to już nie działało. Dziś gdyby nawet przenieść do Legii wszystkich najlepszych z ligi to i tak może na LM nie wystarczyć, takich jak Podbrożny, Mandziejewicz, Wieszczycki czy Pisz dziś w lidze nie ma. Rację ma prezes, 11 nie kupisz, zresztą i tak nie wiadomo czy się tu sprawdzą. Nasza liga jest słaba i nasza piłka jest słaba, trzeba pochylić nisko głowę i z pokorą pracować podpatrując najlepszych. A najlepsi mają rozwinięte szkolenie i tu jest klucz. Każda polska drużyna powinna mieć akademię i rozwijać sposób wprowadzania młodych. Ale potem się ich sprzedaje - pewnie, o to chodzi, tak robią Czesi, Holendrzy, Szwajcarzy itd. Ważne żeby na ich miejsce byli kolejni.

Jeśli Berg wie jak to robić a Urban nie wiedział albo nie chciał to ruch jest właściwy. Legia musi grać w pucharach ale musi tam wygrywać i to regularnie. I to ma być celem a nie kolejne mistrzostwa, kolejne nieudane eliminacje, kolejne wyprzedaże i szukanie zastępców - zastępcy muszą już być na miejscu, i tyle.

Nie ma sensu ciągle płakać za Ljuboją, jeden zawodnik nie pociągnie drużyny i klubu. NIe wygrał przecież mistrzostwa ze Skorżą, nie pokonał Sportingu ani Rosenborga. Chodzi o to żeby na miejscu umieć wychować 10 zawodników klasy Ljuboji, a potem kolejnych 10. Jka ktoś tego nie rozumie i oczekuje, że przyjdzie sponsor i kupi 10 mega grajków to niech zejdzie na ziemię - nie przyjdzie i nie kupi - nawet Chelsea stawia na szkolenie.

Kierunek jest właściwy, jedyny z możliwych, sensownych i realnych rozwiązań. Teraz czas na właściwe wykonanie.

W Polsce taki model już się sprawdza - w siatkówce i skokach narciarskich - można, tylko trzeba troszkę poczekać.

@Czy LEGIA to klub narciarski???, 21.12.2013 20:18:59 - *.adsl.inetia.pl

Weź się człowieku ogarnij. Fanem tego wyboru nie jestem, ale twoje "argumenty" są z czterech liter delikatnie mówiąc... Co ma Norwegia do Berga? Popatrz lepiej na jego karierę, gdzie grał i od kogo się uczył... Oby choć jeden grajek z naszego obecnego zespołu grał na takim poziomie i w takich klubach. Żeby nie było - Urban też był dobrym piłkarzem i to nie definiuje bycia dobrym trenerem, ale pomaga na starcie budować autorytet...

jasio865, 21.12.2013 21:54:28 - *.play-internet.pl

Jeszcze w ubieglym tygodniu czytałem jaka to wspaniala jest współpraca trenera i zarządu a dziś?Czy to jaja?Czy zabawa klubem?Co jest prawdą,jesli juz szukano następcy w tamtym mistrzowskim sezonie?Czyżby ktos sie zagalopował?Wzięto trenera bez sukcesów ,zobaczymy ,czas pokaże czy to dobry wybór.

grzech, 21.12.2013 22:50:06 - *.109.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

czytam legialive od wielu lat codziennie,ale komentarze świadczą tylko o tym, że udzielają ich gówniarze albo dekle. wam się nic nie podoba. szanujcie mordy!

ja, 21.12.2013 22:54:39 - *.warszawa.mm.pl

"...ale są absolutnie zdeterminowani" - i to jest kluczowe stwierdzenie. Tak jak mówi Leśnodorski: Berg teraz będzie chciał zrobić wszystko, żeby nikt nie patrzył tylko na przygodę trenerską w Blackburn. Trener, który wcześniej odniósł już kilka sukcesów (+ jest starszy) nie będzie tak zmotywowany jak ten młody, któremu na dodatek na początku nie wyszło. Jak na razie mam zaufanie do zarządu i wierzę, że to będzie pozytywna zmiana.

szykujcie sie na sukces, 21.12.2013 22:58:32 - *.warszawa.vectranet.pl

wygląda na to, że pojawił sie trener, którego piłkarze będą kląć po treningach jeśli wprowadzi szkołe z manchesteru utd., z góry brawa dla tych piłkarzy, którzy to wytrzymają, ale innego wyjścia nie będą mieli, bo będzie rotacja, a chętnych do gry nie brakuje, na transfery spektakularne my kibice nie mamy co liczyć, przyjdzie jagiełło z pod. b-b i może kogoś sprowadzą za grosze bo kasy legia i leśny nie chcą wydawać jak widać, mistrza polski możemy realnie nie obronić, ale jeśli na jesieni 2014 nie będzie dobrej gry w LE to cały ten misterny plan nic nie będzie wart

pPp, 22.12.2013 01:12:07 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

albo wypali albo nie ;)

Wie(L)ki Szu, 22.12.2013 10:05:59 - *.adsl.inetia.pl

Aha, to tak jak bym poszedł od korporacji na stołek szefa handlowców i wymagaliby ode mnie nie odpowiedzialności za wynik tylko za dobrze ułożone papierki i dobrze wysłane raporty. O qva chodzi???

Tomeczek, 22.12.2013 10:21:29 - *.dynamic.chello.pl

Na początku nowemu trenerowi mówiłem nie!.
Myślaółem co za szrot.
Teraz na spokojnie czytając ten wywiad i inne stwierdzam, Leśny jesteś gość.
Dawno nie było prezesa który by podejmował takie ryzyko jak ty.
Wszyscy myśleli tylko co zrobić aby jak najdłużej być na stanowisku i zgarniać niezłą kaskę.
Do odważnych świat należy.
Tyle już w Legii zrobiłeś dobrego, nie zapominajcie o tym szanowni kibice.
Mam nadzieję że nasze "gwiazdy" wreszcie wezmą się za grę a nie leserkę.
Może wreszcie coś ruszy się w sprawie trafności sprowadzania nowych zawodników i z kontuzjami zniknie problem.
Oczywiście panie Leśny napad musi być bo na razie to dziadostwo.
Urbanowi dziękuję za to co zrobił ale dreptać w miejscu to my już nie możemy, do przodu Legio.
Leśny i nowy trener ma pełne zaufanie moje, czas tak naprawde pokaże.

radko, 22.12.2013 11:14:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Z tym określeniem "trudny mecz" to jak dobrze wiesz chodzi mi o nastawienie mentalne zawodników. Dla nas każdy mecz jest trudny bo cała liga spina sie na Legie na 110%.

Dlatego potrzebujemy trenera z "jajami" i mentalnością Wójcika, trzeba golić........., a nie na każdej konferencji przedmeczowej płakać.

Doskonale wiemy, że Legia MP może przegrać tylko z ...... Legia!
To pokazał poprzedni sezon.
Napisze jeszcze raz. Nie wiem czy Berg będzie dobrym trenerem, ale bedzie inaczej, a zmiana tego marazmu który obecnie był w drużynie była i jest konieczna!

LEGIUNIA, 22.12.2013 11:55:38 - *.warszawa.vectranet.pl

TO NA CO NAM TAKI TRENER SKORO NIE POSTAWIŁEŚ MU ŻADNYCH CELÓW SPORTOWYCH!!! ŚMIECHU WARTE :D.BERG WRACAJ DO SIEBIE,TRENERZE Z WIELKIM DOŚWIADCZENIEM ;D

kozioł, 22.12.2013 12:15:58 - *.budimpex.do.tpnet.pl

Dobrze Leśnodorski.Gdzie Urban a gdzie Legia?I teraz Dziwnela,Quintanę i jakiegoś znanego napastnika i rozpierducha w lidze.Zwolnić Radovica,Vrodlijaka,Dwaszwilego,Wawrzyniaka,Pinto,Skabe czy Raphalego.Oddać Jagiełłę i Kucharczyka za Quintanę.Kuciak-Bereszyński,Dossa,Jodłowiec,Dziwniel-Kosecki,Łukasik,Furman,Quintana-Paixao,Demba Ba

Henio, 22.12.2013 12:22:48 - *.warszawa.vectranet.pl

Czyli mamy być poprostu fabryką zawodników dla zachodnich zespołów, a Legia nadal będzie się nie liczyć.

leśny ogarnij sie, 22.12.2013 15:17:17 - *.play-internet.pl

"Na wynik sportowy wpływa dużo zmiennych i nie jest powiedziane, że wynik będzie od razu super dobry."


Leśnodorski to drugi Donald T. - JAK NIE DACIE PIENIEDZY NA TRANSFERY ( GDZIE JEST NAPASTNIK ???? ) to będą takie wyniki jak w tegorocznej LIDZE EUROPY. KOMPROMITACJA !!!

ps. ale przeciez lepiej sprzedawać i sobie przyznac premie prawda ? kazdego za milion euro sprzedac...

ddd, 22.12.2013 19:18:17 - *.adsl.inetia.pl

Leśny jak mogłes nie postawic jasnych celów sportowych ?
To o co ma grac Berg ?
Kuxwa co za amatorka

Ania, 23.12.2013 14:51:03 - *.162

ufam Lesnemu. i co z tego, ze Janek prawie nas wprowadził do LM?? Prawie tez zdobyliśmy Puchar i prawie odnieśliśmy sukcesy w Europie. prawda jest taka, że z meczu na mecz nasze grajki wypadały gorzej i gorzej i gorzej. grali zrywami, od czasu do czasu zwierając poślady. szacunek dla Janka za dublet, ale nie był trenerem z jajami, jakie potrzebne są aby chwycić za dupska nasze gwiazdki z pierwszej drużyny. przestańcie jęczeć i dajcie człowiekowi szansę a lesnemu spokojnie działać, bo widać, że chłopisko ma Legię w serduchu!

max, 24.12.2013 08:57:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Boję się, że CHAMPIONS LEAGUE to my jednak jeszcze nie posmakujemy.
Boję się, że LegiaBERG będzie dostawać baty bo sam Berg pewnie jeszcze nie wie jak grają polskie niszowe kluby alla Korona, Podbeskidzie czy taki Ruch

tromba, 24.12.2013 23:40:44 - *.centertel.pl

zmiana trenera jest błędem...kupno napastnika pokroju Ljuboi byłoby sukcesem bo źle chłopcy nie grali tylko brakowało wykończenia co odmieniłoby i miejsce w tabeli i wszystko............

Bródniak, 27.12.2013 00:45:19 - *.warszawa.vectranet.pl

z wywiadu wynika, że gość zrobił na nich wrażenie i jak się połapali, że 3 razy bardziej zielony od Urbana już obiecali mu robotę... 12 kwietnia będzie płacz... obym się mylił. nie jestem fanem Janka, ale z drewna jakie miał nikt inny nic nie ustruga...

stary, 30.12.2013 23:45:39 - *.dynamic.chello.pl

Uważam - Ania 0.K. Jako stary kibic - MP - to minimum dla Berga

Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Dodaj swój komentarz:

autor:

e-mail:


treść:


Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!