Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Klikając "ROZUMIEM" lub ✔, wyrażasz zgodę na stosowanie cookies i innych technologii. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.    ROZUMIEM
Legioniści - niezależny serwis informacyjny
HokejKoszykówka
NewsyNewsy
Newsy
RSS  |  WAP  |  Kosz  |  Siatka  |  Hokej
Orlando Sa - fot. Mishka / Legionisci.com
Orlando Sa - fot. Mishka / Legionisci.com
Wtorek, 21 kwietnia 2015 r. godz. 19:59

Uwaga: Wiadomość archiwalna!

Orlando Sa - co jest grane?

Qbas, źródło: Legionisci.com

Orlando Sa ponownie nie znalazł uznania w oczach trenera Berga i w spotkaniu przeciwko Zawiszy w ogóle nie pojawił się na boisku. Zresztą sytuacja powtarza się od początku współpracy obu panów. Współpracy, która układa się źle, o ile w ogóle można o niej mówić. W klubie wszyscy nabrali wody w usta. O relacjach Berg – Sa nie można się niczego konkretnego dowiedzieć. Postanowiliśmy więc zebrać to, co wiemy. Poniżej napisaliśmy o faktach ws. Sa. Nie snujemy domysłów o antypatii Berga do zawodnika, czy o jego rzekomym lenistwie.

Portugalczyk pojawił się w Legii w lutym 2014 r. Zamieszanie z jego transferem trwało dość długo. Warto przy tym podkreślić, że jego transfer do Warszawy akceptował jeszcze trener Urban. Orlando niemal z marszu wskoczył do podstawowego składu na mecz w Zabrzu. Nie zachwycił, ale kilka jego zagrań znamionowało dużą klasę. Nie dziwiło więc, gdy Sa ponownie wybiegł od 1. minuty na starcie z Jagiellonią.

Potem pojawiła się informacja, że Portugalczyk jest kontuzjowany, ale oficjalny komunikat głosił, że to niegroźny uraz i napastnik znajdzie się w kadrze na najbliższy mecz ze Śląskiem. Sa jednak nie znalazł się nawet na ławce. Okazało się, że ma on problemy z kręgosłupem, nie trenuje i nie może grać. Sa nie znalazł się w kadrze na mecz z Wisłą. Do osiemnastki załapał się na starcia Piastem i z Lechem, ale nie podniósł się z ławki. Przeciwko Zawiszy wszedł w końcówce.

W tym czasie trener Berg postawił w ofensywie na duet Duda – Radović i był bardzo zadowolony z efektów ich współpracy. Kontuzja Serba dała Portugalczykowi szansę powrotu do pierwszej jedenastki. W Lubinie uzyskał nawet swe premierowe trafienie w barwach Legii. I przestał grać na niemal miesiąc. Oficjalnie znów uraz – tym razem stłuczone żebra na siłowni. Był więc poza kadrą na spotkania z Zawiszą i Lechią. Został do niej włączony na spotkanie przeciwko Wiśle 9 maja 2014 r. Cały mecz przesiedział na ławce, a dzień później wystąpił w rezerwach i strzelił dwa gole Żyrardowiance . Trener drugiej drużyny Jacek Magiera podkreślał przy tym jego profesjonalne podejście do gry. Tydzień później w Zabrzu Sa nie wstał jednak z ławki.

Orlando swą szansę dostał w spotkaniu z Ruchem, w którym mistrzowska już Legia goniła wynik. Napastnik pojawił się na boisku w 65. minucie przy wyniku 0-2. „Wojskowi” przegrali ostatecznie 1-2. Parę dni później na mecz w Szczecinie trener zestawił zespół rezerwowych i Sa zagrał tam przez godzinę. Nie zachwycił, podobnie, jak wcześniej.

W międzyczasie Krzysztof Stanowski z portalu weszło.com ogłosił na Twitterze, że Berg jest zły na Orlando, bo ten nie przykłada się do treningów i nie wygląda najlepiej pod względem fizycznym. Dlatego nie wystawia go w wyjściowym składzie, a nawet rzadko wpuszcza na zmianę. Sa miał być z tego powodu mocno sfrustrowany. Z klubu natychmiast wypłynęły wypowiedzi dementujące tę informację.

Sezon skończył mecz z Lechem na Łazienkowskiej. Sa znów znalazł się na ławce, ale w drugiej połowie Berg nakazał mu i kilku innym rezerwowym rozgrzewkę. Portugalczyk jednak miast odpowiednio przygotowywać się do wejścia na murawę, przyglądał się przebiegowi spotkania i temu, co dzieje się na trybunach. Wiemy z wiarygodnego źródła, że wywołało to furię u Berga, który odłożył zmianę w czasie i Orlando wszedł dopiero w doliczonym czasie gry, co wszyscy odczytali, jako karę.

Wydawało się, że wraz z nowymi rozgrywkami sytuacja Sa ulegnie poprawie. Portugalczyk był zewsząd chwalony za wysiłek, jaki wkładał w treningi na obozie w Gniewinie. Dobrze też prezentował się na boisku. Inna sprawa, że Miro Radović potwierdził w wywiadzie obiegową opinię o Sa. Radović stwierdził, że: "To nie jest AEL, tutaj są dużo większe wymagania. Trzeba zasuwać, bo to jest wielki klub i wielkie oczekiwania. Na zrozumienie tego chyba potrzebował czasu i mam nadzieję, że przez te 6 miesięcy już się tego nauczył". Ze słów Serba wynika zatem, że wcześniej Orlando nie dawał z siebie wszystkiego na treningach.

W każdym razie Sa w okresie przygotowawczym solidnie zapracował na miejsce w podstawowym składzie i rzeczywiście w pierwszym meczu sezonu (nie licząc spotkania o Superpuchar, które Berg zlekceważył) przeciwko St. Patricks grał od początku. Już jednak w 16. minucie zszedł z urazem pachwiny. Opuścił kilka spotkań, a do kadry meczowej został włączony na mecz przeciwko Górnikowi Zabrze, ale przesiedział spotkanie na ławce. Podobnie jak rewanż z Celtikiem.

W tym czasie znów świetnie spisywała się para Duda – Radović i trudno było się spodziewać, że trener znajdzie miejsce dla Sa. W starciu z Górnikiem Łęczna nasz napastnik znów zaczął na ławce i mimo, że na boisku pojawił się w 66. minucie, to zdołał dwukrotnie trafić do siatki . W następnej kolejce ponownie jednak całe spotkanie spędził wśród rezerwowych. Do składu wrócił na mecz przeciwko Koronie, w którym Berg wystawił eksperymentalne zestawienie. Portugalczyk nie zawiódł i trafił do siatki . Po czym oba mecze z Aktobe przesiedział na ławce. Wyraźnie widać już było, kto jest zawodnikiem pierwszego składu – szkoleniowiec jasno określił hierarchię w drużynie.

Sa zagrał w Bielsku–Białej i strzelił gola . Potem wrócił na ławkę, na której przesiedział mecze ze Śląskiem i Lokeren. W wyjściowym składzie pojawił się w Krakowie i znów zdobył gola . W Pucharze Polski z Miedzią Legnica ponownie znalazł się wśród rezerwowych. Również na ławce zaczął mecz z Lechem, a wszedł po przerwie, gdy Legia przegrywała już 0-2. Orlando bardzo pomógł drużynie, która ostatecznie zremisowała 2-2. Chwalił go nawet trener rywali.

Legia po tym spotkaniu poleciała do Turcji, by zmierzyć się z Trabzonsporem. W ostatniej chwili okazało się, że w samolocie zabrakło miejsca dla Sa. Oficjalnie z powodu przeziębienia. W tym czasie Portugalczyk otrzymał powołanie do swojej kadry. Wygląda na to, że Orlando bardzo szybko wyzdrowiał, bo dwa dni później był gotowy na mecz w Gliwicach, w którym wystąpił od początku.

Drogę do wyjściowej jedenastki znów otworzyła mu kontuzja Radovicia. Zagrał przeciwko Lechii i strzelił zwycięską bramkę , potem wystąpił na wyjeździe przeciwko Metalistowi i znów doznał urazu pachwiny przed spotkaniem w Szczecinie. Parę dni później był już jednak gotowy do gry od początku z Pogonią w Pucharze Polski. Zagrał też całe spotkanie z Ruchem (gol ) i… wrócił na ławkę podczas drugiego starcia z Metalistem, gdzie wszedł na ostatni kwadrans i zanotował asystę przy bramce Dudy. Wrócił do wyjściowego zestawienia na spotkania z GKS Bełchatów i Lokeren, ale nie błyszczał. Przeciwko Cracovii wszedł z ławki i zdobył bramkę .

Podobnie było w Zabrzu. Tam jednak nie cieszył się z bramki, tylko groźnie spoglądał w kierunku ławki . Po meczu doszło do ostrego spięcia Berga z Sa, w którym Norweg skrytykował jego zachowanie przy całej drużynie. Donosił o tym „Przegląd Sportowy”, a my wiemy na pewno, że tak było.

Drugi mecz z Trabzonsporem rozpoczął od 1. minuty i był to najlepszy mecz Sa w Legii. Po jego strzale rywale wbili sobie samobója, a potem ustalił wynik na 2-0 . Wymownym gestem w stronę ławki pokazał też, kto najbardziej przyczynił się do wygranej. Tym razem Berg był wyjątkowo szczęśliwy.

fot. Canal+

A w Łęcznej Sa zasiadł na ławce, bo był oszczędzany po starciu z Turkami. Wszedł po przerwie, gdy Legia przegrywała już 0-3.

W okresie przygotowawczym wszystko wróciło do normy. Radović z Dudą byli zdrowi i prezentowali się dobrze. Zespół też wolał grać z nimi z przodu, bo widział, że daje to największe korzyści. Nie jest wielką tajemnicą, że Sa nie żyje w drużynie. Ma grono portugalskojęzycznych znajomych i z tą grupką się trzyma. Wiadomo też, że jest przeświadczony o swojej klasie, pewny siebie i swoich umiejętności. Uwielbia grać i strzelać gole, to czyni go szczęśliwym. Jest też niesamowicie łasy na pochwały, o czym świadczą choćby jego wpisy na Twitterze. Taki trochę duży dzieciak.

Dzieciak więc spuścił nos na kwintę, gdy wyglądało, że nic się w zespole nie zmieni i będą grali Duda z Radoviciem. Słowak jednak doznał groźnej kontuzji w sparingu i jasnym wydawało się, że do składu wskoczy Orlando. Sa był cały w skowronkach. Prasa donosiła o zainteresowaniu nim wielu klubów. Możliwe, że rzeczywiście byłby skłonny odejść, ale gdy nadarzyła się okazja wskoczenia do pierwszego składu, to Portugalczyk postanowił z niej skorzystać. Warto też podkreślić, że znów zaczął znajdować się w orbicie zainteresowań swojego selekcjonera.

Sytuacja skomplikowała się po transferze Masłowskiego, którego Berg próbował zgrywać z Radoviciem. Podobno „Masło” prezentował się na treningach na tyle korzystnie, że Norweg zdecydowany był właśnie jego wystawić na spotkanie z Ajaxem. Masłowski zagrał więc przeciwko Śląskowi w Pucharze Polski, a mecz ten był ostatnim przetarciem przed starciem z Holendrami. W międzyczasie był jeszcze mecz przeciwko Jagiellonii i Portugalczyk, jako potencjalny zmiennik w Lidze Europy, zaczął go od początku.

Wszystko jednak zmieniło się wraz z niespodziewanym transferem Radovicia. Serb został sprzedany do Chin, gdy Legia była już w Amsterdamie. Berg był wściekły. Nie wystawił Miro, a zamiast niego zagrał Sa. I zanotował dobry występ, ale nie wykorzystał dwóch dogodnych okazji strzeleckich. Nie licząc spotkania w Kielcach, gdzie zagrali głównie zmiennicy, Orlando wystąpił w trzech kolejnych spotkaniach i zdobył jednego gola .
Po czym znów trafił na ławkę we Wrocławiu i w starciu z Wisłą przy Łazienkowskiej. W tym drugim meczu wszedł na ostatnie 25 minut i po jego akcji goście wbili sobie gola samobójczego. Sa szykował się też na spotkanie w Poznaniu, ale na pół godziny przed meczem klub poinformował, że Portugalczyk jest jednak kontuzjowany i w ogóle nie wyjechał z Warszawy. Uraz najwyraźniej nie okazał się groźny, bo napastnik od razu wrócił do treningów, znalazł się w kadrze na półfinał Pucharu Polski (w Bielsku przesiedział mecz na ławce), potem zagrał z Piastem i zdobył gola . Nie wystąpił też w rewanżu z Podbeskidziem, ale już w Gdańsku był w pierwszym składzie.

Przeciwko Zawiszy zastąpił go jednak Marek Saganowski, a Portugalczyk nie ruszył się z ławki. Choć w zasadzie ruszył... na rozgrzewkę, ale ta nie za specjalnie go interesowała - jakby był świadomy tego, że i tak nie dostanie szansy. Spowodowało to kolejne spekulacje na temat przyszłości Orlando w Legii. Na Weszło.com pojawił się tekst w tej sprawie, a Kuba Rzeźniczak wdał się z jego autorem w polemikę na Twitterze. I „Rzeźnik” powiedział więcej w tej sprawie niż ktokolwiek do tej pory: „Wkur… mnie to gadanie. Nie jesteście w szatni, na treningach, a tam dzieje się najwięcej”. Kuba wyraźnie, choć między wierszami, wyraził głos szatni: zespół stoi za trenerem, uznaje jego decyzje, bo nie ma dobrego zdania o Orlando, co potwierdza, że nie żyje on dobrze z kolegami i nie jest lubiany w drużynie.

fot. Twitter

Wydaje się więc, że Sa nie ma w Legii przyszłości i możemy spodziewać się jego odejścia latem. Z jednej strony szkoda, bo od lat nie mieliśmy tej klasy typowego napastnika. Świadczą o tym chociażby liczby. Orlando w tym sezonie jest naszym najlepszym ligowym strzelcem, ma też najwyższą średnią bramek w stosunku do minut, które spędził na boisku (11 goli, 1146 minut). Z drugiej zaś wartością nadrzędną jest zespół i jeśli zarówno trener, jak i piłkarze wolą grać bez Portugalczyka i mają dość jego fochów, to nie ma co na siłę ich uszczęśliwiać. Pytanie tylko, jak z korzyścią dla klubu wyjść z tej sytuacji? Najłatwiej byłoby korzystnie sprzedać Sa i zastąpić go innym, o podobnej klasie. Tylko kto drogo kupi rezerwowego napastnika?


przeczytaj więcej o: , ,


Komentarze: (98)

aDi, 21.04.2015 20:09:16 - *.6-2.cable.virginm.net

do wszystkich podnieconych.Sa nie gra bo mu nie zalezy na klubie czy wynikach druzyny a tylko wylacznie jest skupiony na sobie wiec bardzo sie dziwie czemu sie tak nim podniecacie?taki to napewno nie zostawi zdrowia na boisku dla (L)

azaza, 21.04.2015 20:18:02 - *.ostrowiec-sw.vectranet.pl

Sa jest dobry trzeba dawac mu grac a nie jak berg go poniewierac bo to zle dla druzyny,odejdz berg lepiej inny da mu grac

Tager11, 21.04.2015 20:18:46 - *.dynamic.chello.pl

Najlepszy trener ???,z jakim grałem.Rzeżnikowi coś się w głowie pomieszało.Wielu lepszych było przez cały okres jego pobytu w Legii.Szkoda że niema oceny trenera przez kibiców w po każdym meczu.Ten trener to wielka pomyłka,nawet gdy Legia zdobędzie mistrza.

Legiak83, 21.04.2015 20:20:02 - *.net.lovo.pl

to wszystko robione jest specjalnie, budują sztuczne napięcie, by za kilka lat wydać np. książkę ,,prawda BergSA'' która okaże się bestsellerem ;-)

majusL@legionista.com, 21.04.2015 20:22:01 - *.77.in-addr.arpa.czajen.pl

A ja nadal twierdze ze tak dobrego gracza Legia nie miała dawno. Gdyby miał tyle czasu na boisku co Sagan naprwno strzelalby jak na zawołanie. Jemu potrzeba wiary i czasu na boisku. Pozdrawia O Sa

kibic 85, 21.04.2015 20:34:12 - *.ostrowmaz.mm.pl

OSA powinien dostawać więcej szans. ciekawe co berg zrobi jak klub sprzeda Sa . Z całym szacunkiem ale Sagan powoli powinien już myśleć o zakończeniu kariery.uważam że taki klub jak LEGIA powinien grać dwoma napastnikami i odprawiać rywali z ekstraklapy z bagażem co najmniej 3 bramek.pozdro Bracia. Puchar jest NASZ

antytomasz, 21.04.2015 20:37:21 - *.229

Ljuboja też się obijał na treningach a w meczach grał zajebi... cie więc nie pieprz. . . cie głupot i nie brońcie Berga, Orlando przyszedł choc on go nie chciał, wolał Piecha! Rzezniczak a Ty jesteś tylko dlatego za trenerem żeby nie stracić miejsca w pierwszym składzie!!

Batistuta7, 21.04.2015 20:40:39 - *.free.aero2.net.pl

Widać niechęć pozostałych zawodników do Orlando. Moim zdaniem sam zawodnik też nie potrzebnie gestykuluje gdy nie dostanie piłki ale przypomnę również Kubie Rzeźniczakowi że podobnie było z Ljuboją. Z całym szacunkiem dla Saganowskiego dla jego waleczności i zasług dla klubu ale ten zawodnik jest już u schyłku kariery i jest gorszy niż Orlando.Sa to bdb napastnik, chyba najlepszy w Legii w ostatnich latach. Nie wierzę w to że nie można z nim tak po prostu porozmawiać i wytłumaczyć mu co się nie podoba innym zawodnikom i trenerowi. Flustracja zawodnika rośnie bo nie gra a zależy mu na powołaniu do reprezentacji. Odejdzie naljepszy strzelec i sprowadzą tego Rumuna który będzie słaby jak Rasiak. Powodzenia Orlando w nowym klubie a Kubie Rz. i pozostałym graczom życzę przynajmniej tak dobrego napastnika jak Orlando

grzesiek, 21.04.2015 20:40:41 - *.dynamic.gprs.plus.pl

rzeźnik chwali berga, a co ma robić, jakby coś złego powiedział to mógłby wyskoczyć z podstaowwej 11.
Zresztą zawsze słyszę to samo: " to najlepszy trener z jakim pracowalem"
Sztuczne podlizywanie sie

kibic Legii, 21.04.2015 20:41:34 - *.229

Zrobcie sonde, kto chce zwolnienia trenera ktory ma swoich pupilków typu Rzezniczak czy Marek Saganowski, a kto chce żeby najlepszy zawodnik w naszej lidze jednak został i grał w pierwszym skladzie!

KibicL, 21.04.2015 20:42:47 - *.ssp.dialog.net.pl

Skoro cy(Berg) jest takim wielkim fachowcem to dlaczego pracuje w takiej kiepskiej lidze jak nasza, a nie np. hiszpańskiej, niemieckiej, angielskiej itp. Kuba a ilu ty miałeś trenerów, że tak piejesz z zachwytu? To po pierwsze. Po drugie, gdyby rzeczywiście tak było, to najpóźniej od podziału punktów mogliby już grać młodzieżowcy aby zbierać doświadczenie, ponieważ byłoby już pozamiatane.
Ja powtórzę jeszcze raz: cy(Berg) i Vrdoljak to największe pomyłki Legii ostatniej dekady.

acmp, 21.04.2015 20:48:48 - *.dynamic.chello.pl

@Tager11. Chyba Tobie się coś pomieszało skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
Rzeźnik pisze, że Berg to najlepszy TAKTYCZNIE trener z jakim pracował więc on chyba jako piłkarz wie to najlepiej.
Nie pisze tu o wynikach ani o tym co myślą o nim trybuny, a o jednym z aspektów treningu jakim jest TAKTYKA.
Zresztą jeżeli faktycznie np nie lubią Orlando inni piłkarze bo psuje atmosferę to z całym szacunkiem popieram decyzję nawet gdy jest on najlepszym naszym napastnikiem od lat, dobro zespołu jest ważniejsze nad jednostką.
Pozdrowionko
Bydgoski Legionista

stary, 21.04.2015 20:49:05 - *.229

Orlando Sa do pierwszego składu!!! tego chcą kibice!!! Niech zagra z 5 meczy pod rząd i wtedy każdy zobaczy że to klasa sama w sobie, a nie jeden mecz i ława!!

WF , 21.04.2015 20:51:08 - *.centertel.pl

atak na następny sezon to Saganowski i Piech ha ha

doKibicL, 21.04.2015 20:56:21 - *.dynamic.gprs.plus.pl

a tu sie mylisz .... a tito, arrubarena i descarga mowi ci to cos???xD

Berg faktycznie pomyłka, vrdoljak nie koniecznie, są gorsi niz vrdolajk.

@Tager11, 21.04.2015 20:57:05 - *.dynamic.chello.pl

Jesteś zawodnikiem Legii? Trenerem jakiejkolwiek drużyny w polskiej Ekstraklasie?
Jeśli nie, to się nie wypowiadaj i słuchaj tego co mają do powiedzenia profesjonaliści.
Znawcy footballu od siedmiu boleści... Jakich tu oczywiście pełno. Czasem wstyd mi za Was.
Koniec tematu.

EBR, 21.04.2015 21:01:28 - *.79

Ch.. obchodzi mnie relacja Berga z Orlando. Zawodnik tej klasy powinien grać zdecydowanie częściej, strzelać bramki dla Legii i dawać jej punkty a nam Radość z sukcesów. Tyle.

kiwi, 21.04.2015 21:01:57 - *.centertel.pl

My kibice chcemy Orlando Sa widzieć od pierwszej minuty na boisku.

katar, 21.04.2015 21:08:11 - *.dynamic.chello.pl

wywaliłbym i Berga i Sa.

pewniak, 21.04.2015 21:10:21 - *.dynamic.chello.pl

sprawa jest prosta. Lesny chcial zawojować europe .. nakupował grajków za duze pieniądze z wysokimi kontraktami. Okazało sie, że nie da rade zrobić potęgi średnim kosztem, więc musi być WYPRZEDAŻ. Chodzi o ekonomię. Zdanie Berga w tym wszystkim to 25 %, 60 % zarząd, a rezta forma Sa. A on potrafi strzelac.

max, 21.04.2015 21:13:54 - *.117

Mi się wydaje że gdyby Sa widział że jego starania przekładają się na występy na boisku to inaczej by do tego podchodził. Każdy normalny człowiek kiedy daje z siebie co może i nie jest doceniony to zaczyna mu zwisać i szuka zmiany środowiska. Uważam że właśnie teraz zamiast Sagana (szacun za wszystko co zrobił dla Legii ale 36 lat to albo do np. podbeskidzia, drużyny I ligi albo emeryturka i ciepła posada szkoleniowca czy inna funkcja np. skauta w Legii) powinien grać Sa nawet jak ma opuścić klub to powinno mu zależeć na dobrych występach i załapać się do dobrego europejskiego klubu a i klub mógłby zarobić godziwe pieniądze. Podobno ma zapis o 3 mln. EURO odstępnego. Powinni mu postawić proste zasady że jeśli będzie dawał z siebie wszystko to będzie grał i jeśli tak będzie i znajdzie się chętny na niego za kwotę odstępnego to ok niech idzie a jeśli nie to klub się poważnie zastanowi i możliwe że zostanie w Legii.Jeśli będzie olewał to będzie zmiennikiem albo będzie grał w III lidze, trudno że zarabia duże pieniądze i może to by go zmobilizowało choć wiem że to ryzyko bo co miesiąc pewnie ładna sumka trafia na jego konto.

mietek, 21.04.2015 21:22:03 - *.ip.inter-reh.pl

podsumujmy atak na następny sezon (i walkę o puchary) - Sagan, Piech i kot w worku sprowadzony latem...zamiast jednego z najlepszych napadziorów o ile nie najlepszy (i w dodatku sprawdzony) w Polsce....dziękuję

Filip, 21.04.2015 21:29:54 - *.dynamic.chello.pl

z drugiej zas strony co taki Rzeznik wie, skoro w Legii dotad trenersko same patałachy byly z Urbanem na czele!

R, 21.04.2015 21:30:31 - *.dynamic.chello.pl

Do 60' minuty Sa, potem zmiana na wybieganego Saganowskiego

Jerz z Potoku, 21.04.2015 21:55:56 - *.dynamic.chello.pl

Wreszcie przeciętny kibic dowiedział się cokolwiek na temat wzajemnych relacji: drużyna - trener - Sa. Czy nie można było wcześniej tego uczynić. Uniknęli byśmy wielu niepotrzebnych dysonansów. Sądzę, że "tajemnice szatni" to jedno, a poważne (rzetelne) traktowanie fanów Legii to drugie i chyba nie mniej ważne. Gratuluję transparentnej polityki informacyjnej włodarzom klubu...

cziko, 21.04.2015 21:59:14 - *.jmdi.pl

Powinna byc zrobiona oprawa że kibice chcą Sa na boisku.
Dajmy do zrozumienia dla Berga że kibiców interesuje wygrywanie Legii a nie fochy trenera na piłkarza.
My jesteśmy Legia.

Ewelina, 21.04.2015 22:04:20 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Dla mnie brak Orlando w podstawowym składzie to skandal. Grając zaledwie ogony jest najlepszym strzelcem drużyny. Nie znam napastnika grającego w Polsce o wyższych umiejętnościach niż Orlando. Trzymanie gościa o tak wysokich umiejętnościach na ławce to sabotaż.

migo, 21.04.2015 22:06:43 - *.jmdi.pl

W takim razie Berg to żaden trener. Gdyby Sa nie strzelał bramek - ok, grzanie ławy, potem wypad. Jednak tu sytuacja jest odwrotna: robi to za co mu Legia płaci, czyli strzela gole. A rolą Berga powinno być wyciśnięcie z posiadanych zawodników maksimum. Nie każdy jest pokorny jak cielę. Każdy jest inny i do każdego jest inny "kod dostępu". Legii nie stać na takie marnotrawstwo.

tylko Legia, 21.04.2015 22:12:17 - *.229

Trybuny przemówią! Gdzie jest Sa????

Kibic nie janusz, 21.04.2015 22:20:36 - *.dynamic.mm.pl

Ja chcę Sa w pierwszym składzie!

Jar, 21.04.2015 22:30:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Berg jest idiotą. Od wyników drużyny zależy, czy będzie tu dalej pracował, czy nie. Strzelanie fochów z najlepszym napastnikiem w lidze, bo mają inne charaktery to idiotyzm. Ja też nie kocham wszystkich, z którymi pracuję, ale pracuję, bo tego wymaga zespół. Ile meczów już przegrał Berg w tej rundzie? Tylko tak dalej, to po sezonie dostanie kopa w tyłek i kto go zatrudni po 3 wpadce na 3 podejścia? Trener przeklęty.

znawca, 21.04.2015 22:35:29 - *.dynamic.chello.pl

Ten cały Sa jest kompletnie przereklamowanu, taki Arunbarena był znacznie lepszy, tylko nie dostawał szans. Swoją drogą Arunbarena walnął już w tym sezonie 7 bramek w Primiera Diviosion, a był przez wszelakich szpeców mocno wyśmiewany.

dar, 21.04.2015 22:56:46 - *.as13285.net

Nikt nie jest większy niż LEGIA WARSZAWA ,Sa widocznie tego nierozumie i musi odejść takie zasady panują w zdrowych klubach,Berg cos o tym wie grając w MU,tam nie było że nazywasz sie Beckham,Stam czy Keane podpadłeś-wysiadasz z tego biznesu i tam kibice też biadolili że to tamto sramto,na końcu i tak Alex miał racje

AAA, 21.04.2015 22:57:43 - *.dynamic.chello.pl

Oprawa dla Sa i ankieta czy powinien grać w podstawowej 11

Pawel, 21.04.2015 23:00:01 - *.101

z niewolnika nie ma zawodnika... skoro psuje atmosfere w szatni to niech lepiej odejdzie.

RL, 21.04.2015 23:13:24 - *.radom.vectranet.pl

A ja to mam info od pewnego czlowieka blisko druzyny ze Sa od czasu jak tylko przyjechal to sie opier... ciagle wymysla kontuzje itp wiec chyba decyzje kto ma grac pozostawmy Bergowi bo to on jest na codzien z druzyna i widzi co sie dzieje. Liczby liczbami ale jaki wplyw na druzyne mialaby sytuacja gdzie Sa ktory sie opier... gra w pierwszej 11 a zawodnicy dajacy z siebie 110% siedza na ławie?

wiewis6499, 21.04.2015 23:20:36 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Ktoś tu wali w ch...a.

Pewne jest ze kij ma dwa końce ale głupio żeby przez jakieś zgrzyt/zgrzyty nie wykorzystać jego potencjału.

Jakub weź sie za trening a nie podgrzewasz atmosferę. Taki z Berga taktyk ze 8 porażek w sezonie, który jeszcze trwa. Wstyd!

blisko (L), 21.04.2015 23:32:01 - *.dynamic.chello.pl

Orlando jest dobrym zawodnikiem, ale niestety nie potrafi odnaleźć się w drużynie. To rzeczywiście sfochowany, duży dzieciak, który w dupie ma szatnię, drużynę kibiców itd... Myśli tylko sobie i uważa się za jakiegoś mega piłkarza. Tu relacje na linii Berg-Sa mają niewiele wspólnego. Rzeźnik między wierszami powiedział o co chodzi, ale nie podał szczegółów.

Przytoczę wam jedną historię z życia szatni;
W Legii jest zwyczaj, że zawodnicy za pieniądze z kar (np za spóźnienia na treningi) raz na jakiś czas wychodzą z żonami na wspólną kolację. Sa stwierdził, że nie będzie płacił, więc drużyna poszła bez niego, po czym Orlando poleciał na skargę do Leśnego. Leśny wezwał na dywanik Ivicę, a potem to już możecie sobie wyobrazić reakcję drużyny. Nawet Dossa Junior mały włos nie rozerwałby Orlando na strzępy.

Jeśli ktoś w ten sposób zachowuje się wobec kolegów z szatni nie powinno być dla niego miejsca w klubie.

elo, 21.04.2015 23:34:21 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

spoko mamy przecież żyro:))))buahahahaha, Polska , od lat nie było takiego napastnika i jak jest to ma konflikt z trenerem:)

Bibendum , 21.04.2015 23:46:17 - *.dynamic.chello.pl

Odkąd Sa popadł w konflikt z Bergiem przeszedł wszystkie choroby świata.Podejrzewam,że 95% było wymyślonych przez Berga i to na szybko w ostatniej chwili byle by tylko nie zabrać go z drużyną na mecz.Gdyby Sa nie strzelał goli to rozumie,że by nie grał.Ale co wchodzi na boisko to gol,dwa gole czy asysta.A potem w nagrodę za dobrze wykonaną pracę ląduje na ławce rezerwowych.Sa jest napastnikiem a napastnika rozlicza się ze strzelonych goli.
Więc teraz pytanie do wszystkich.
Kogo wolicie bardziej?
Saganowskiego,który zostawia serce na boisku i walczy w każdym meczu za dwóch i ma 2 gole strzelone w lidze czy Sa,który jest ponoć leniem,gra mało a jeżeli już gra to przeważnie Berg go wstawia (pewnie po złości) z rezerwowym składem a ma 11 goli w lidze?
Więc ja wolę Sa.Z dwóch napastników wybieram tego,który zdobywa dla Legii gole.Saganowski musiał by ze trzy lata jeszcze grać by zdobyć tyle goli ile ma obecnie Sa.

AAA, 21.04.2015 23:48:09 - *.dynamic.chello.pl

do Paweł: atmosferę to psuje Łysy nie wybierając do podstawowej 11 najlepszych tylko tych którzy mu pasują ,no chyba że Tobie zepsuła się ostatnia szara komórka jak tego nie widzisz.

Adam, 21.04.2015 23:48:39 - *.dynamic.chello.pl

Rozumiem rozkminy, że Sa nie odda życia za Legię itd. itp., ale trzeba zadać sobie pytanie - dlaczego miałby to robić? I tak nie dają mu grać, więc dla kogo ma się starać?
Wiadomo, że nie można sprowadzać samych wyrobników nie związanych z klubem, bo to do niczego dobrego nie doprowadzi, ale przecież jeden czy dwóch tego typu zawodników nie zaszkodzi. Jeżeli pracownik jest dobry i może przynieść swojemu pracodawcy wymierne korzyści to jaki jest sens odsuwania go od obowiązków, a tym samym robienie samemu sobie pod górkę? Oczywiście nie mówię tu o tym, żeby kogoś takiego na siłę trzymać w klubie, ale skoro w tym momemncie, tu i teraz, w klubie jest to czemu z niego nie korzystać? Facet tak czy tak jest w drużynie, więc niech albo ześlą go do rezerw i udają, że go nie ma, jeżeli psuje atmosferę, albo niech przestaną się zachowywać jak cipeczki i podejdą do tematu jak profesjonaliści i zamiast narzekać zaakceptują go jako współpracownika. Nie muszą się kochać, ale muszą współpracować. Każdy człowiek jest inny, jeden szuka w pracy przyjaciół, inny chce robić swoje od 8 do 16 i tyle, naprawdę nie widzę w tym nic złego o ile takie zachowanie nadal przynosi korzyści.

Swoją drogą jako dzieciak kiedy zacząłem się jarać Chelsea czytałem wywiad z Ballackiem, w którym jakiś angol spytał go czy czuje więź z klubem. Niemiaszek powiedział, że nie, to jest dla niego praca i może ją wykonywać gdziekolwiek. Ktoś się obraził i posadził go na ławce? Nie, bo tam byli profesjonaliści i dorośli ludzie nastawieni na cel, a nie wielka pedalska rodzina, która musi się kochać, a co drugi i tak pewnie by odszedł gdyby mu zaświecili przed oczami wielkim hajsem.

PFC, 21.04.2015 23:55:51 - *.91.static.bait.pl

A, 21.04.2015 22:57 - *.dynamic.chello.pl

Oprawa dla Sa i ankieta czy powinien grać w podstawowej 11

Wypowied kolegi jest na swój sposób dla mnie wyjatkowa dlaczego to napiszę kilka zdań później...
Dla mnie generalnie cała sytuacja z SA jest debilna. Berg go nie chciał i nie chce go nadal odnieść można wrażenie że nie pasował i nie pasuje mu do koncepcji... Najprawdopodbniej doszło między panami do zgrzytu nawet innej opcji specjalnie nie widzę i w tej sytuacji tryzmam stronę trenera... trener reprezentuje klub i czy się to komus podoba czy też nie on zawsze powinen mieć najwięcej do powiedzenia bo odpowiada głową praktycznie za wszystko co jest związane z drużyną. Cytując kolejnego kolegę zawsze najwazniejsza jest Legia jako całość Berg to rozumie i rozumieją to ci którzy njią całkowicie przesiąkli nic nie jest wazniejsze od drużyny szcególnie dobro jednostki... jeżeli Orlando z jakiegos powodu się nie nadaje to nalezy go niestety odstrzelić mimo że jest najlepszym napastnikeim w lidze...
Odnosząc się do cytowanej przeze mnie na poczatku wypowiedzi. Każdy trener musi być trochę skurkowancem i nie moze byc miekka bula ulegajaca wplywom jest wodzem tyranem i dowodca a pilkarze musza sie go sluchac. Nie ma tu miejsca na ankiety petycje etc... nic nie moze byc wazniejsze od druzyny. W momencie jakbys ktos w jakikolwiek sposob probowal wplynac na jego decyzje to rownoczesnie podwaylby jego autorytet i narusylby pewna konstrukcje co mogloby byc niebepieczne dla Legii jako calosci.
Piodrawiam serdecn9ie

ananas, 22.04.2015 00:34:31 - *.dynamic.chello.pl

My kibice nie chcemy widziec orlando sa na boisku.
Niech graja ci, ktorzy chca grac dla druzyny i umieja sie dostosowac.

SA, 22.04.2015 00:36:36 - *.hsd1.mi.comcast.net

do adi
Kiedy Sa gra, to daje z siebie bardzo duzo.
Jest chyba najlepszym napastnikiem w polskiej lidze.
Wolalbym zeby Berg odszedl, a Sa gral.
Zostanie Berg to sprowadzi Piechow, Maslowskich i inny szrot.

rado, 22.04.2015 00:40:04 - *.hsd1.mi.comcast.net

Tak jest, najwazniejsza jest druzyna.
Dlatego tez juz Ljuboi nie ma w druzynie.
No i czy ktos placze za nim?

Sura, 22.04.2015 00:47:15 - *.dynamic.chello.pl

Berg spowoduje, że Legia straci wszystko, a jego niechęć do SA jest po prostu karygodna; gdyby Berg traktował SA normalnie po ludzku, nie dawał by mu odczuć jak bardzo go nie lubi, to na pewno sytuacja by była diametralnie inna. Nie znam osoby która notorycznie kopana i szczypana jest wdzięczna za takie traktowanie; trener który w ten sposób traktuje dobrego zawodnika powinien przestać być trenerem; jak widać teraz Berg będzie poprzez swoich "dziobaków" starał się puszczać w eter jaki to ten Sa jest, czy bywa zły, wstyd, żenada; Mam wrażenie, że działania, zachowania Berga spowodują upadek Legii; Działania tego trenera zaczynają się ocierać o mobbing ..... a Rzeźniczak niech się zastanowi zanim ponownie zacznie opowiadać tzw. kocopały ......, wstyd;

magoo, 22.04.2015 00:52:02 - *.dynamic.chello.pl

Ljuboja jeszcze by pograł :P

WAF , 22.04.2015 01:09:22 - *.dynamic.chello.pl

Lubię, kiedy napastnicy strzelają bramki. Szczególnie, kiedy są to napastnicy Legii. Ale z doświadczenia wiem, że drużyna to zespół około 30 ludzi. I ten zespół ma jednego dyrygenta, gra pod jego dyktando. Na boisku i poza nim. Członkowie tej orkiestry nie muszą się kochać, ale muszą zdawać sobie sprawę z tego, kto trzyma batutę. Jeśli ktoś koniecznie stawia na karierę solową - niech się przerzuci na tenis, oszczep lub pchnięcie kulą. Chociaż... tam też są trenerzy.

Arek, 22.04.2015 01:10:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Żadna jednostka nie może być ponad zespołem. A to przypadkiem nie Beckhamowi dostało się butem od trenera?

Jacek, 22.04.2015 02:06:08 - *.centertel.pl

Sa w 1 składzie!!!!! Ile mozna czekac!!! Sorry ale Marek nie ujedzie tych 10 meczy, żyto czy duda nie mogą byc na szpicy.

jerzy, 22.04.2015 02:35:21 - *.internetdsl.tpnet.pl

jak dla mnie to on nie musi umierać za klub, wystarczy niech gra i strzela bramki tak jak do tej pory.
sorry ale w porównaniu do Sagana to napastnik z innej planety. Nie wiem co Rzeźniczak miał na myśli, że szatnia, treningi, że niby co opier...la sie na treningach. I to mówi jeden z wiekszych drewniaków w drużynie, którym nigdy sie nie interesował nawet niemiecki 2 ligowiec.

Lolek , 22.04.2015 07:27:00 - *.net013-g2.isko.net.pl

KENETH ZEIGBO TO BYŁ NAPADZIOR!!!

antykucharczyk, 22.04.2015 07:38:57 - *.dynamic-ww-2.vectranet.pl

moim zdaniem Sa powinien wchodzić na ostatnie 30 min najwięcej daje wtedy drużynie bo od początku jak gra to średnie te mecze tylko pytanie podstawowe za kogo ma wchodzić za Saganowskiego który ledwo człapie po tym boisku,przydał by się jakiś napadzior nie jakiś cip.waty wirtuoz piłki ale taki twardy rzemieślnik na naszą dupoklasę co nogi nie odstawia potrafi się zastawić przepchnąć itp

stefan, 22.04.2015 07:43:47 - *.net164.okay.pl

ciekawe czy taki Ronaldo czy Ibrahimovic zawsze angażują się na treningach w 100% i nie strzelają fochów i jakiś min czy gestów niezadowolenia... Piłkarza, a w szczególności napastnika powinno rozliczać się i patrzeć na niego przez pryzmat statystyk i strzelonych goli, a te Orlando ma znakomite. Co z tego, że nie integruje się z drużyną i nie dałby się pokroić za innych zawodników??!! Dopóki strzela gole i pokazuje nietuzinkowe jak na naszą ekstraklasę zagrania, dopóty powinien dostawać szansę na grę!!!

Heniek, 22.04.2015 07:48:45 - *.play-internet.pl

Niech głupi jasio zabiera OSę i resztę swoich dziwolągów pobierających tu niesłusznie pensję do pompaluny! A nie... Czekaj...

oooo, 22.04.2015 09:02:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

jakby patrzeć na fochy swoich gwiazd to pewnie nigdy nie poznalibyśmy połowy znakomitych graczy grających na świecie, dobry trener to także dobry psycholog,Sa jest od strzelania bramek i to robim najlepiej w Legii,z Lechią nie dostał pół podania, ale teraz wiadomo że drużyna reszty pokrak gra przeciwko niemu

e(L)o, 22.04.2015 09:03:21 - *.sieradz.vectranet.pl

Orlando Sa!
Sagan na emeryturę!

no to po ptokach, 22.04.2015 09:04:11 - *.adsl.inetia.pl

Zostaniemy "atakować" (oby) LM dziadkiem Saganem i powracającym Piechem :-). Bardzo czekam na pierwszy wywiad z Sa po odejściu z Legii Warszawa, jak już będzie z klubem rozliczony i żadnej kary za szczerość nie dostanie...

exciter, 22.04.2015 09:22:32 - *.internetdsl.tpnet.pl

Przecież kibice nie są ślepi i widać że te relacje "mają drugie dno" Berg nie jest mistrzem ściemniania.

andre, 22.04.2015 10:02:08 - *.itsa.net.pl

Blka bla bla. Trzeba obronić tytuł.
DLA MNIE NAJGORSZE ŻE W CZERWCU ZACZYNAMY BUDOWAĆ NOWĄ DRUŻYNĘ. ROK TEMU TAK NIE BYŁO WIĘC BYŁY SUKCESY W EUROPEJSKICH PUCHARACH. Teraz połowa drużyny do wymiany (Astiz, Sagan, Pinto out, Duda, Żyro i Sa dla kasy out, Brzyski, Jodła i Ivica za wolni i starzy z 11 pozostaje Kuciak, może Dossa i Rzeźnik ale widziałbym kogoś nowego na stoperze i LO nowy ponadto DP do wymiany żeby biegali i rozgrywali, nowy playmaker i napastnik. Zostanie Kucharczyk i Gui.

Roma, 22.04.2015 10:44:00 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Jak zawsze w takich sytuacjach są dwie racje. Ale prawda jest też taka, że to rolą trenera jest jest budowanie atmosfery w drużynie. Trener musi wykorzystywać wszystko co ma najlepsze w drużynie i zestawiać skład tak, aby klub na tym zyskiwał. Porażką nie Sa, ale pana Berga będzie odejście tak dobrego zawodnika, bo będzie to świadczyło o tym, że nie potrafił wykorzystać jego potencjału dla dobra drużyny. Nie pamiętam meczu, w którym Sa nie przykładałby się do gry, a niestety wielu innym zawodnikom można to zarzucić. A może jest też tak, że postawa Sa na boisku, a nie poza nim świadczy o jego profesjonalnym podejściu do sprawy?

asta lavista, 22.04.2015 11:24:54 - *.static.ip.netia.com.pl

Sa nawet pilki nie umie kopnac, czym wy sie ludzie emocionujecie........

L fan, 22.04.2015 11:39:13 - *.1

Kozioł ofiarny Sa?

http://weszlo.com/2015/04/22/koniec-toksycznego-zwiazku-szatnia-stanela-po-stronie-berga/

gregorio, 22.04.2015 12:14:33 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Nie rozumiem tego ogólnego zachwycania się tym Sa. Dla mnie wcale nie jest jakimś wybitnym piłkarzem. Może powinien dostać więcej szans na grę, może wtedy by pokazał wielką klasę, ale jeśli prawdą jest, że na treningach się nie przykłada, czy psuje atmosferę w szatni to w pełni popieram Berga... A ja i tak w pamięci mam te jego setki w Amsterdami, albo truchtanie w Gdańsku i nie wracanie się do obrony podczas gry w osłabieniu... Także się wcale nie zachwycam... Drużyna jest najważniejsza więc jak mu coś nie odpowiada to do widzenia!

Anty-BL, 22.04.2015 12:27:07 - *.free.aero2.net.pl


CYTAT Z PRZEGLĄDU SPORTOWEGO:

Sa nie realizował założeń taktycznych, czego nie akceptował Norweg.
Drużyna stanęła po stronie Berga, a Sa miał oświadczyć w klubie, że bez względu na swoją sytuację latem odchodzi z Legii. Oprócz tej deklaracji nie stosował się do regulaminu szatni, skarżył się właścicielom, zamiast rozwiązywać konflikty we własnym gronie - twierdzi dziennik. Portugalczyk ma wiele ofert, "Przegląd Sportowy" spekuluje, że może trafić do Trabzonsporu lub Malagi. Dlatego też władze Legii rozpoczęły rozmowy w sprawie przedłużenia kontraktu z Markiem Saganowskim, który robi to, czego oczekuje od niego trener.

O MIEJSCU W SKŁADZIE POWINNY DECYDOWAĆ WZGLĘDY SPORTOWE (UMIEJĘTNOŚCI, FORMA) - A NIE JAK W POLSCE WIDZIMISIE BOSSA!
JESTEŚMY DNEM I ODBYTEM EUROPEJSKIEJ PIŁKI.

do gregorio, 22.04.2015 12:30:48 - *.static.ip.netia.com.pl

Tak, tak! Drużyna jest najważniejsza tylko mi ją pokaż! Od początku roku drużyny nie ma. Jest zgraja, która ma problem z wygrywaniem. Jeden większa gwiazda od drugiego a poziom piłkarski sięga mułu. Poza tym pięknie zapowiada się przyszły sezon. Kim będziemy grali w napadzie? Saganowskim i Piechem?

php, 22.04.2015 12:38:09 - *.244.wlantech.pl

Można się spierać czy Sa jest wybitny na polską ligę czy nie, ale chyba nie ma wątpliwości, że w Legii lepszego napastnika nie ma. Liczby go bronią i tyle. Jesli latem Legia odda lekką ręką Sa i sprzeda Dudę, to gadkę o LM można skończyć zanim się zacznie.

Leśnodorski i Mioduski mówią, że transfery z klubu i do klubu to norma, ale najważniejsze, by przy tych ruchach nie tracić na jakości. Odszedł Radović, który stanowił z 50% wartości ofensywy, na wylocie Sa, który strzela z największa regularnością w Ekstraklasie i być może Duda. Nie oszukujmy się, że Masłowski, jakiś Rumun i inne znaleziska legijnego scoutingu załatają takie straty bez straty jakości.

Łysy z Brazzers, 22.04.2015 12:50:26 - *.dynamic.chello.pl

Mając do dyspozycji najskuteczniejszego napastnika Ekstraklasy oraz emeryta, który z 5 metrów nie trafia do pustej bramki anty-trener Berg z uporem maniaka stawia na tego drugiego. A potem wszyscy się dziwią, dlaczego Legia gra tak słabo i czemu poziom naszej ligi jest tak niski. A no właśnie dlatego, że takie kwiatki tylko u nas!

gregorio , 22.04.2015 12:54:39 - *.dynamic.gprs.plus.pl

A gdybyś Ty był piłkarzem i na każdym treningu dawał z siebie 100% zadowolony byłbyś z faktu że trener stawia na kogoś, kto może strzelił kilka goli ale olewa wszystko i wszystkich? Nie sądzę, dlatego Berg stawia dobro drużyny ponad indywidualność Są, a drużyna ma rację że stoi po stronie trenera... A to że grają piach w dużej mierze zawdzięczamy odejściu Radovica... Bez Są rozgromili celtic więc bez niego sobie mogą poradzić i teraz.

do ADi, 22.04.2015 13:15:44 - *.internetdsl.tpnet.pl

Może i zdrowia nie zostawi, ale i bez zostawiania zdrowia jest co najmniej 2 razy lepszym graczem od Saganowskiego i pozostałych pseudo grajków bez ambicji i umiejętności. Gdyby mógł trenować i grać w normalnych warunkach, pod okiem trenera, a nie tego nieudacznika, to w tej słabej lidze strzelałby po 20 i więcej bramek w sezonie. Wcale nie trzeba się nim podniecać, wystarczy obiektywnie porównać jego grę i umiejętności do pozostałych grajków i jak na dłoni widać dużą różnicę w umiejętnościach. A jeśli chodzi o zostawianie zdrowia to można tylko wspomnieć o Rzeźniczaku i Saganowskim, ale niestety umiejętności nie takie same.

do asta lavista, 22.04.2015 13:19:56 - *.internetdsl.tpnet.pl

trochę się kompromitujesz taką wypowiedzią, no ale "znafca" to zawsze "znafca" - ty na pewno potrafisz kopnąć i jesteś w czołówce strzelców ekstraklasy...

lukas, 22.04.2015 13:27:17 - *.internetdsl.tpnet.pl

Berg poleci, to jest tylko kwestia czasu i to raczej bliskiego, bo to co on wyprawia to jest tragedia. Ale niestety przez niego odejdzie też zawodnik o dużych umiejętnościach jak na naszą lige. Przyjdzie inny trener, przyjdzie inny napastnik, ale czy takiej klasy - szczerze wątpię patrząc na skuteczność działania naszego scoutingu.

Kipkorir, 22.04.2015 13:39:33 - *.dynamic.chello.pl

No to na przyszły sezon atak marzeń: Saganowski - Piech! Jeden lepszy od drugiego! Z takim duetem ciężko będzie nie tylko awansować do fazy grupowej LE ale również powalczyć o mistrza. Jedyne co, to będzie się można skupić na lidze jak szybko odpadniemy z pucharów, a nie rotować składem. Choć znając Berga, on i tak coś wymyśli...

oLaf, 22.04.2015 13:48:43 - *.warszawa.vectranet.pl

Berg to dobry trener ale 2 błędy powazne popełnił:
a) nie wystawił Rado w meczach z Ajaxem
b) nie wystawia Sa chociażby na 25 minut!!!

Sa to leń patentowany, ale zdolny i jak wchodził na podmęczonego przeciwnika to strzelał bramki!!! Znowu jak grał od 1 minuty to słabo to wygladało ... braki kondycji chyba...

Także i Sa robi błedy i Berg czasami... natomiast nie ma co ''się obrażać'' tylko niech czasami gra dla pożytku Legii!!!

Bo ta wiosna naprawde najlepsza nie jest jak na razie i trzeba coś zmienić bo nam może uciec i Puchar i Mistrz (wystarczy że przegramy 1 mecz z Lechem i ... po ptokach : ((((

Piotr, 22.04.2015 14:17:15 - *.dynamic-ww-3.vectranet.pl

Nie wiemy co sie dzieje w szatni, ale skoro Berg go nie wystawia to widocznie jest jakis konkretny powod. Jezeli rzeczywiscie nie przyklada sie do treningow, gwiazdorzy, odstawia jakies fochy to trzeba go szybko sprowadzic na ziemie i podejrzewam ze wlasnie tak robi trener Berg nie wystawiajac go do skladu.
Trener musi miec posluch wsrod zawodnikow, to on decyduje o skladzie a jezeli nie wystawia kogos nawet kosztem druzyny czy wynikow no to trudno.. Czasami tak trzeba.
Berg doskonale wie co robi.

Sura, 22.04.2015 14:30:38 - *.dynamic.chello.pl

Czyli stało się Berg dopiął swego i spowodował, że SA odejdzie; teksty, że chodził na skargę do właścicieli są śmieszne, bo do kogo miał chodzić, do trenera, który go nie znosił i dołował notorycznie, czy rozmawiać z kolegami w szatni, którzy znają wyłącznie język polski; jeżeli był problem, to rolą i obowiązkiem trenera było ten problem rozwiązać, a nie go eskalować nie obsadzając znakomitego piłkarza, napastnika w kolejnych meczach; tak, kibice jeszcze podziękują Bergowi jak Legia będzie tracić po każdym meczu, jak straci wszystko; przedłużenie kontraktu z 38 letnim Saganowskim, przecież na ostatnim meczu pot z faceta lał się strumieniami, twarz czerwona i wszystkie żyły nabrzmiałe na czole, niestety cyfra blokuje ruchy (...) Jak widać zarząd klubu nie myśli racjonalne, nie powinni przedłużać kontraktu ze złośliwym, mściwym i cynicznym Bergiem, który nie zgodził się by Janowi Urbanowi wręczać medal Mistrza Polski na stadionie przy pełnej publiczności, tylko wręczenie miało miejsce w zaciszu gabinetu, Berg dostał drużynę z przewagą 5 punktów nad drugim zespołem, dostał drużynę na pozycji lidera; tekst, szatnia stanęła za Bergiem, nic dziwnego, bo ten co za nim by nie stanął by był traktowany jak SA ; To Berg powinien odejść z Legii ...

Jac Kwidzyn, 22.04.2015 15:12:06 - *.kwidzyn.mm.pl

Sa jest najlepszym środowym napastnikiem w Legii od kilku lat,zarzucanie że nie walczy w meczach bezzasadne.
Zobaczcie sobie jak walczy z obrońcami przeciwnika mając piłkę i kiedy mają rywal .Liczby też przemawiają za Orlando,szkoda że Berg nie dał mu szansy gry w kilku spotkaniach z rzędu-to nie pomaga nikomu z zawodników-raz grasz-dwa razy nie -później grasz itd.

qemp, 22.04.2015 15:17:20 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

A Rzeźniczak zamiast szczekać to jak mawia klasyk "Niech szanuje mordę" bo robi się z niego wielkiego walczaka i piłkarza a obrona leży.Gość od kilku lat nie zrobił żadnego postępu.Co Orlando by nie robił w szatni to drużyna nie istnieje i dajmy spokój bo robi się z niego kozła ofiarnego a na boisku grają padakę a do tego zero zaangażowania.Wstyd to oglądać.Ściągnijmy z powrotem Piecha to będzie lepiej buahaha

rado, 22.04.2015 19:50:56 - *.20

Odejdzie latem Orlando będziemy grali Saganowskim i Piechem.... a później dziwić się ze kibiców coraz mniej na stadionie???

dziekan, 22.04.2015 19:55:25 - *.dip0.t-ipconnect.de

Orlando to jest klasa potrafi grac i powinien grac jest zdecydowanie najlepszym napastnikiem w Legii a co robi po za stadionem to jego pieprzona sprawa co nie Rzezniczak!

do Piotr, 22.04.2015 20:47:25 - *.icpnet.pl

Berg wie co robi? A moim zdaniem Berg pokazuje, że jest dupa jeśli nie potrafi wykorzystać potencjału Sa i wpłynąć na niego w taki sposób, by współpracował z kolegami z drużyny na rzecz dobra wspólnego czyli wyników klubu. Czy myślisz, że w Realu, Barcelonie, Bayernie, BVB wszyscy piłkarze się lubią i nikt nie gwiazdorzy? Nie przeszkadza to jednak wystawianiu najlepszych na boisko i nie przeszkadza to tym drużynom w osiąganiu dobrych wyników.

do Sura, 22.04.2015 20:55:05 - *.icpnet.pl

Pełna zgoda! Spójrzmy z perspektywy piłkarzy Legii. Mieszkają w stolicy, zarabiają dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie, lansują się w mediach i społecznościówkach, grają na świetnym stadionie, klub jest stabilny finansowo i gwarantuje regularne wypłaty. Kto w takich warunkach nie stanie za trenerem? Każdy z nich ma za dużo do stracenia, by się wychylać i pokazać, że ma się jaja. Bo gdzie im będzie lepiej?

Do dziediaków i pikników, 22.04.2015 23:00:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Ludzie, jeżeli wy myślicie, że coś swoimi wypocinami zmienicie to jesteście w błędzie. Sytuacje wałkujecie już jaki czas? Jakoś nie słyszałem na żadnym meczu aby trybuny się domagały wystawienia O.Sa (było skandowane "...Orlando Sa", ale to jeszcze przed nakręceniem całej afery). Więc pikniki do lasu na pikniki bo dni coraz cieplejsze.
do Sura, niemal cały twój komentarz jest komiczny, a co do mistrza to przelicz sobie pkt. i zobacz ile dorzucił Berg przewagi, poza tym Janek miał już tendencje spadkową i podejrzewam, że mógłby nie zdobyć MP...

fart, 23.04.2015 01:08:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

łysa pała berg out out out Saganowskiego to sobie wystawiaj u siebie w norwegii trenerski geniuszu za dyche!

zakson, 23.04.2015 08:12:07 - *.internetdsl.tpnet.pl

to jeżeli bierzemy pod uwagę zachowanie w szatni i podejście na treningach, które decydują miedzy innym o tym czy Sa gra czy nie. to rolą trenera jest dotrzeć do zawodnika. i tak paradoksalnie rzec ujmując to , że nie gra Sa to jest problem Berga, który jako trener jest oceniany nie tylko przez ustalanie taktyki, ale przez odpowiednie dotarcie do zawodników. jeżeli Sa jest trudny, to od tego Berg bierze kasę żeby tak wartościowego zawodnika odpowiednio zmotywować , dotrzeć do niego. Legia to nie Barca nie stać nas na to żeby w taki sposób obchodzić sie z tak dobrym piłkarzem. jezeli podkreslaja , ze to sprawa szatni itd i na to sklada sie cala ocena- to ta ocena rzutuje na prace trenera , który nie jest tylko od taktyki , ale od wszystkiego. problem trzeba rozwiązać a nie odpychać go na out( w tym przypadku na lawę ),

jnq, 23.04.2015 08:13:47 - *.116.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

DEBILE ZROZUMCIE !!! bedac trenerem myslisz o zespole a nie o jednym zawodniku, gdyby wystawial Sa to pokazalby ze na treningu mozesz sie lenic, mozesz sie nie sluchac polecen, nie realizowac taktyki a i tak mozesz grac... Jak to dziala na mlodych zawodnikow? jak na innych rywalizujacych na jego pozycji?Jak na cala druzyny ktora zapiernicza a jeden paz tego nie robi bo mysli ze jest Bogiem w syfklasie??? dzieciaki wracac do FM tam jest wasze miejsce...
Sa wypad w Legii nazelowana panienko !!!

Kieł, 23.04.2015 08:32:08 - *.centertel.pl

W taki razie jest to też porażka Berga i klubu, że nie potrafili wycisnąć więcej chęci i zaangażowania z Sa. Szkoda, bo naprawdę niezły zawodnik z niego. No i kto go zastąpi w przyszłym sezonie? Piech? Sagan? Błagam. Znając szczęście Legii do transferów, to pewnie długo nie będziemy mieli napadziora podobnej klasy. Pocisną nam kogoś pokroju Arru :)

wilanowiak, 23.04.2015 09:19:27 - *.dynamic.chello.pl

a Zlatan, Balotelli, Ljubo byli czy sa latwi w prowadzeniu?? W szatni jest towarystwo wzajemnej adoracji. Zamiast zapieprzac to stylizacja na Bibera. Zyro gra w golfa w wilanowie, Kosa lazi po knajpach. SA powinien dostac szanse bo na lepszego sie nie zanosi

do jnq, 23.04.2015 09:25:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

jakich mlodych zawodnikow? berg nie stawia juz na mlodych. to jest z d..y trener. juz bylo widac jego eksperymenty- rotacje, brak zmian, a przede wszystkim ta druzyna cofa sie, nie ma swojego stylu. berg ma swoich pupilkow- zyro, kuchy, jodlowiec, duda- i chocby grali najwiekszy piach to i tak bedzie ich chwalil. ostatnie mecze to byly dramaty, a berg w wywiadach gadal ze Legia prowadzila gre itd

grr, 23.04.2015 12:04:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Berg się nie nadaje,niedługo kibice wywiozą Mr. Rotację na taczkach.Mam nadzieje ze za nim wyjadą wesołe Masłowskie i Brozie.

gazza, 23.04.2015 18:27:15 - *.adsl.inetia.pl

Myślę że Okuka jest sto razy lepszym trenerem od Berga a to co powiedział Rzezniczak tylko potwierdza to że to Sa ma racje a nie piłkarzyk zwany płaczkiem ...
Sa to dobry piłkarz ale ma pecha że musi grać z płaczkami babami i żelowanymi sztyfcikami (broz...bereszynski...Brzyski...)

tymek, 23.04.2015 19:35:42 - *.ostrowiec-sw.vectranet.pl

Berg AUT SA zostaje

Berg powinien odejść, 25.04.2015 15:16:20 - *.dynamic.chello.pl

To Berg powinien odejść, zero umiejętności w pracy trenerskiej czyli w pracy z grupą, posiada umiejętność wyłącznie konfliktowania, sytuacja z SA to wyłącznie jego zasługa (...)

marcin, 25.04.2015 23:36:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Skoro jest niby najlepszy to Co Sa zagrał z Lechią Gdańsk ? Lider Sa , Berg mogą odejść

rob bandit, 26.04.2015 21:38:34 - *.satfilm.net.pl

najlepszy strzelec...OSa,OSa Trzymaj się!!!

gosc, 27.04.2015 15:44:25 - *.cdma.centertel.pl

Rzadko coś tu piszę, ale teraz napisze: Trener Berg powinien w pierwszym składzie wystawiać mnie, dlaczego po pierwsze na treningach dawałbym 200% siebie, po drugie zabierałbym całą drużynę na kolacje za własne pieniądze itd.. czemu tak nie zrobi? Bo liczy się talent, efekt w postaci bramek, a nie to czy ktoś jest lubiany czy nie (śmieszne argumenty). Dla mnie kibica to jest bez znaczenia kto kogo lubi w szatni a kogo nie lubi, dla mnie Sa może spać na treningach, i jak ktoś pisze że mu się miejsce w drużynie nie należy bo nie daje z siebie 100% to jest śmieszny bo liczy się jak ktoś gra w meczu a nie na treningu.

mietek, 11.06.2015 13:42:15 - *.emea.ibm.com

@aDi: Ten sam typ, co Marco Paixao. I jeden i drugi - duże dzieci z sianem zamiast mózgów. Ktoś ostatnio dobrze powiedział - że mający równo pod sufitem Portugalczycy, którzy w dodatku umieją grać w piłkę, nie trafiliby do polskiej ligi, tylko grali w jakiejś silniejszej na zachodzie.

Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Dodaj swój komentarz:

autor:

e-mail:


treść:


Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!