Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Klikając "ROZUMIEM" lub ✔, wyrażasz zgodę na stosowanie cookies i innych technologii. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.    ROZUMIEM
Legioniści - niezależny serwis informacyjny
HokejKoszykówka
NewsyNewsy
Newsy
RSS  |  WAP  |  Kosz  |  Siatka  |  Hokej
fot. Piotr Galas
fot. Piotr Galas
Czwartek, 29 września 2016 r. godz. 17:07

Uwaga: Wiadomość archiwalna!

Rasizmu nie było, ale kara UEFA i tak sroga

Woytek, źródło: Legionisci.com

Komisja Dyscyplinarna UEFA ogłosiła dziś karę dla Legii Warszawa za mecz z Borussią Dortmund. Europejska Centrala zamknęła stadion przy Łazienkowskiej na najbliższy pucharowy mecz "Wojskowych" za naruszenia porządku, ale - co bardzo istotne - nie za zachowania rasistowskie. Legia Warszawa w swoim odwołaniu skupiła się na obronie zarzutów o okrzyki rasistowskie w stronę fanów gości i z tego się wybroniła - zarzut został umorzony.

To istotne o tyle, że gdyby nie udało się oddalić doniesienia FARE dotyczącego zarzutów wynikających z artykułu 14, to klub z Łazienkowskiej najprawdopodobniej by poniósł zdecydowanie boleśniejszą karę, czyli minimum 2 mecze bez kibiców.

Porządkując, kara 80 tys. euro oraz jeden mecz bez kibiców jest za:
- zamieszki - Art. 16 (2)
- rzucanie przedmiotami - Art. 16 (2)
- niewystarczającą organizację i niewystarczające zapewnienie porządku - Art. 16 (1)
- niedrożne ciągi komunikacyjne - Art. 38
- odpalanie środków pirotechnicznych - Art. 16 (2)

Sytuacja zmienia się o tyle, że daje Legii zupełnie nowe możliwości obrony, choć wcale nie oznacza, że zwiększa szanse na zmniejszenie kary. O ile w kwestii rasizmu UEFA jest bezlitosna, o tyle za powyższe przewinienia taryfikator jest bardziej elastyczny. Za odpalanie środków pirotechnicznych UEFA nigdy nie stosuje kar w postaci zamykania trybun, a jedynie kary finansowe. W tej sytuacji decydująca będzie więc kwestia zamieszek, które miały miejsce przy sektorze gości.


Kara dla Borussii

Kary nie uniknął także niemiecki klub. Za odpalanie środków pirotechnicznych i rzucanie przedmiotami Borussia zapłaci 15 tys. euro.



Komentarze: (53)

piki246, 29.09.2016 17:15:32 - *.dynamic.mm.pl

i po LM ohh

agresja, 29.09.2016 17:26:53 - *.pruszkow-piastow.vectranet.pl

Do niektórych nie dotarło nadal że stadion to nie wiejska dyskoteka do naparzania się (od tego jest las , liga hoolsów itp). Już pal licho że Lesny i Miodek zabulą kare finansową bo i tak cały czas szli po taniości... gorzej że klub traci wizerunkowo.

pako, 29.09.2016 17:27:53 - *.199.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

UEFA pokazała nam, jakie jest nasze miejsce w szeregu.

Janusz Piknik, 29.09.2016 17:34:29 - *.dynamic.chello.pl

Otwarty dialog z "grupami kibicowskimi" trwa.............

marian, 29.09.2016 17:35:24 - *.204

no podziękujmy zatem z całego serca zamaskowanym aktorom tych wiekopomnych wydarzeń

smutas, 29.09.2016 17:38:14 - *.internetdsl.tpnet.pl

NA 100-lecie -PUSTY STADION !!!

Wo(L)a, 29.09.2016 17:42:15 - *.play-internet.pl

Koledzy z trybun powiem tyle,ja pamiętam lata 90, było ciekawie.... I w dzisiejszych czasach teź cieszy mnie każda raca na meczu, i bluzgi mnie nie rażą, ale ten atak na,, nutte bvb" był nie potrzebny, po prostu nie czas i nie miejsce....trzeba było atakować ich na agrykoli, a ten,, antysemityzm " to które z tych dwóch słów jest antysemickie -jude czy Borussia -bo ja nie nierozumię ;) Wykopy Fare ze stadionów

fan, 29.09.2016 17:44:43 - *.internetdsl.tpnet.pl

A więc zbieramy się pod stadionem i z Ł3 prowadzimy doping !!!

Rafał, 29.09.2016 17:56:38 - *.internetdsl.tpnet.pl

wszystko rozumiem ale ten "szczegół" chyma umkną wszystkim

https://www.youtube.com/watch?v=LE7NbeCY23E

kibic, 29.09.2016 17:59:00 - *.dynamic.chello.pl

Odpowiedzialność zbiorowa to bolszewickie metody.

kibic, 29.09.2016 18:03:13 - *.dynamic.chello.pl

Jeden zawinił, rozstrzelano stu niewinnych. Coś mi to przypomina, odpowiedzialność zbiorowa jak u hitlerowców albo innych komunistów. Zrozumiałbym taką decyzję gdyby w tym incydencie brała udział duża część kibiców, ale tak nie było. Kilkadziesiąt osób na stadionie gdzie było 29 tysięcy kibiców (w tym 8 tys na tak zwanej Żylecie) próbowało się zderzyć z ekipą z Dortmundu, która też do najspokojniejszych nie należy. Wszystko trwało może minutę, sytuacja szybko została opanowana i za takie coś UEFA zamyka stadion. Zamiast wyłapać i ukarać winnych oni ukarali 99,5% kibiców, którzy byli spokojni i normalnie dopingowali swój zespół.

do Wo(L)a, 29.09.2016 18:05:51 - *.dynamic.chello.pl

Zgadzam się z Tobą. Panowie, jeśli chcieliście się spotkać z ekipą BVB to mogliście to zrobić poza stadionem. Przecież takie akcje na swoim stadionie idą na konto klubu.

Tom, 29.09.2016 18:05:52 - *.088.073.pools.vodafone-ip.de

21 lat czekalismy na lige mistrzow by po jednym meczu zamkneli nam stadion.

meksyk, 29.09.2016 18:06:46 - *.play-internet.pl

Dopiero teraz p. Mioduski chce szukac problemu na poziomie klubu a nie uefa? To wczesniejsze kary niczego wlascicieli nie nauczyly? Jak sie nie potrafi nalezycie zabezpieczyc meczu i eliminowac zamaskowanych typów ze stadionu to nie bylo sensu pchac sie do LM.

Steve Yzerman, 29.09.2016 18:14:01 - *.dynamic.chello.pl

Trzeba coś z tym zrobić

Do Wola, 29.09.2016 18:18:30 - *.dynamic-ww-08.vectranet.pl

Popieram. Fajnie bylo na finale pp z Gieksa, na Lechu 0-1, na derbach i wielu, wielu innych :-) to byly szalone lata 90 i to se ne wraci!! Kto chodzil i jezdzil wtedy to jego! Wtedy odbywalo się to bez konsekwencji dla uczestników i klubu. A teraz w 2016r po co to? Czemu ma służyć? Pogonić paru dziadków z ochrony, zabrać gaz i zagazowac, super zabawa. A jakie konsekwencje??? Lasów jest dużo w Polsce, stadionów trochę mniej, niech każdy bawi się jak lubi, w miejscach adekwatnych do czasów, bez konsekwencji i we wlasnym gronie.

Lfan, 29.09.2016 18:19:49 - *.dynamic.chello.pl

Kara była przyznana bez umorzenia zarzutu o rasizm redakcjo z tego co mówił Pan Seweryn Dmowski.

do Redakcja LL, 29.09.2016 18:24:12 - *.dynamic.chello.pl

- The UEFA Control, Ethics and Disciplinary (CEDB) has ordered Legia Warszawa to play its next UEFA competition match as host club behind closed doors. The club has also been fined € 80,000. It was decided to close the proceedings regarding racist behaviour.

Sivy, 29.09.2016 18:29:21 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

The UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body (CEDB) has announced the following decision:

Match: UEFA Champions League, group F, Legia Warszawa – Borussia Dortmund (0-6), played on 14 September in Poland.

Charges against Legia Warszawa:
Crowd disturbances - Art. 16 (2) of the UEFA Disciplinary Regulations (DR)
Setting off of fireworks - Art. 16 (2) DR
Throwing of objects - Art. 16 (2) DR
Insufficient organization - Art. 16 (1) DR
Racist behavior - Art. 14 DR
Stairways blocked - Art. 38 of UEFA Safety & Security Regulations

Svenson, 29.09.2016 18:41:13 - *.dynamic-ww-11.vectranet.pl

Ta!

WWL, 29.09.2016 19:11:31 - *.dynamic.chello.pl

Do redakcji.

To jak w końcu jest bo koledzy powyżej przytaczając opis kary zaznaczyli,że kara jest także za rasistowskie zahowania.

Co redakcja na to???

zz, 29.09.2016 19:11:36 - *.dynamic.chello.pl

Autor znów zapomina o jednym malutkim, malusieńkim detalu. RECYDYWA. Sorry, ale jeżeli praktycznie co edycja pucharów jest jakiś przypał to nie dziwota, że kary dla Legii są surowsze niż dla klubu, który ma dane przewinienie raz na ruski rok...

Jurii, 29.09.2016 19:12:28 - *.adsl.inetia.pl

Jak zarząd oleje UEFA i wpuści kibiców to mecz się nie odbędzie? Niech piszą o zawiasy adwokaci. Znam dobrych jak coś.

Ewelina, 29.09.2016 19:20:04 - *.dynamic.gprs.plus.pl

O tym, że na stadionie był rasizm poinformowała UEFA niezawodna organizacja "Nigdy Więcej". Jeśli UEFA stwierdza, że rasizmu nie było, to znaczy, że "Nigdy Więcej" kłamie. No ale czego się nie robi aby szkodzić Polakom. Jak widać można nawet zmyślać.

Trochę humoru, 29.09.2016 19:40:21 - *.ostnet.pl

Jak zamknęli stadion Legii to niech mecz przeniesą na Narodowy cały Stadion hul

(L), 29.09.2016 20:21:40 - *.dynamic.chello.pl

Czekaliśmy dwie dekady na LM i cały misterny plan poszedł w pi*du.

B, 29.09.2016 20:41:27 - *.32

Brawo brawo. Podziękujcie kilkunastu idiotom. Kary dla Legii będą zawsze surowsze, ponieważ to jest recydywa. To nie jest wina UEFA tylko wina waszych braci po szalu.

(L), 29.09.2016 20:55:01 - *.dynamic.chello.pl

Wspomnę tylko odnośnie tych "niedrożnych ciągów komunikacyjnych", że na południowej pani - teraz podejrzewam, że była ona z fare - nagrywałą trybuny na tablet. Zastanawiałem się, po co ona to robi. Teraz Już wiem. Pani ta również stała na schodach, czym blokowała ciągi komunikacyjne. Równi i równiejsi?

ddd, 29.09.2016 21:09:07 - *.dynamic.chello.pl

a jaką karę ponieśli Ruscy za 24h wojnę z Angolami na ulicach Maryslii i potem za burdy na stadionach? Ich skala była o wiele większa. odpowiem nie dostali żadnej kary

eastwood, 29.09.2016 22:13:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Skoro zarzuty o rasizm zostały oddalone, to teraz Legia powinna zaskarżyć FARE do sądu o zniesławienie oraz domagać się odszkodowania finansowego za nadszarpnięcie wizerunku. Sorry, taki biznes. FARE na przyszłość dwa razy by się zastanowiło, czy palnąć następną głupotę im się opłaca. Niektórzy myślą, że wszystko im wolno, ale są w błędzie i trzeba im o tym przypomnieć.

Arek, 29.09.2016 22:17:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Właśnie tak. Przecież można było się z nimi spotkać gdzieś na neutralnym terenie. Po ch..j takie rzeczy na stadionie? Ja rozumiem, i nic nie mam do tych co lubią sporty ekstremalne, ale jak już musicie to ustawcie się gdzieś w jakimś lecie, albo jak już ktoś napisał można było na Agrykoli. A teraz stadion nam zamknęli i to na taki mecz. Tak szczerze mówiąc to ja mam w dupie, że lamusa Ronaldo nie zobaczę, albo innego Balea. Ja chodzę na Żyletę, żeby się po wydzierać, dopingować, czy też po bluzgać na rywala, bo akurat bluzgi wcale mnie nie rażą. Oprawy, race to mistrzostwo świata, ale rzesz k.. jego mać, nie napier.. się na stadionie. Mamy rok 2016, ale co poniektórzy chyba zatrzymali się w latach 90.

Sport to zdrowie, 29.09.2016 22:17:55 - *.dynamic-ww-04.vectranet.pl

Tak jak piłkarze, sportowcy również grają na polskim podwórku jak i w pucharach europejskich. Ich interesują ich własne rozgrywki, które bez względu na to czy stadiony zakną czy nie, będą się toczyć. Lasów i polan od groma. Mówiąc krótko, mają w głębokim poważaniu czy ich ziomale ultrasi będą mogli robić swój show czy obejrzą mecz przed telewizorem. To jest kwestia charakteru i poszanowania pewnych zasad. Zasad, które są przestrzegane od wieków, ale tylko przez ludzi z charakterem. To jest czysty egoizm.

uefa fck, 29.09.2016 22:19:50 - *.dynamic.chello.pl

To jest chore powinno być tylko upomnienia ewentualnie kara finansowa a oni zamykają stadion

do kibic, 29.09.2016 22:42:14 - *.215.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

To nie jest tak zwana żyleta tylko żyleta..i już nie płacz żę nie zobaczysz ronaldo..

Grzywa , 29.09.2016 22:50:42 - *.dynamic-ww-10.vectranet.pl

Brawo zarząd dalej promujecie wiernych karneciarzy teraz tym co daliście zakazy powinni pokryć cała stratę jaka poniesie klub tylko pewnie brak wam odwagi do takiego kroku. Daleko nam do Europy piłkarsko ale widać ze zachować tez sie trzeba nauczyć .

123, 30.09.2016 04:05:21 - *.dynamic.chello.pl

Do wszystkich co płakali że nie ma biletów na real (ja wybierałem się na LEGIE) i żeby przenieść na narodowy OŚWIADCZAM
Mam tak samo jak Wy ligę mistrzów w tv !!!

Zbycho(L), 30.09.2016 06:45:44 - *.dynamic.chello.pl

Do Zarządu Klubu.
Za głupotę trzeba płacić. Tak mówi przysłowie. Macie swoich prawników jeżeli są ciency, weście dobrą kancelarię prawną i pokażcie że macie jaja. Z powództwa cywilnego wytoczcie sprawy tym co wywołali burdy na trybunach (chyba ustaliliście sprawców dając im zakazy stadionowe) i organizacji "nigdy więcej" za pomówienie. Straciliście ponad 5 000 000 zł. Czytając oświadczenie SKWL, jest po Waszej stronie. Nic tak skutecznie nie zmusza do myślenia jak uderzenie po kieszeni. Następnym razem ktoś będzie chciał wywołać burdę na stadionie lub pomówić Was o rasizm to kilkakrotnie się zastanowi za nim to zrobi. Już nie mogę słuchać tego ble ble ble jakie wygłasza Wasz pracownik p. Seweryn Dmowski w telewizji. Jeżeli się boicie podjęcia stanowczych działań to lepiej podajcie się do dymisji. Żeby zarządzać taką Firmą jaką jest LEGIA Warszawa to trzeba nosić spodnie i mieć co w nie włożyć

(L)odz, 30.09.2016 07:42:47 - *.toya.net.pl

Niestety wielce sznowne gremium skorumpowanej elyty piłkarskiej jakim jest UEFA ma oko na Legię .Za przeszłość ,pewnie za historie i może za kraj z którego pochodzi.Kto bogatemu zabroni dawać kasę bogatym ,wymyślać coraz dziwniejsze regulaminy ,kryteria ,komu co wolno na stadionie i zarazem gdzie wolno robić coś więcej ,na co sie zawsze przymknie oko ,pogrozi ,lepką łapą ,która dzis poucza tych maluczkich,a wczoraj przyjmowała pod stołem lewą kasę za przekręty,układy,układziki,głosowania itp.dyrdymały lewackiego swiata który panoszy się z obrzydzeniem we wszystkich strukturach rządów,nierządów,organizacji,stowarzyszeń.Uczciwy osąd i wyrok jest tylko dla wybranych ,tak toczy się ten lewacki półświatek elyt.Nie mam zamiaru wybielać ,ani zachowań niektórych Kibiców podczas owego feralnego kwadransa przed przerwą w spotkaniu z Borusią,ani innych działań z ich strony,które są przejawem nagannego zachowania na stadionie.Najdziwniejsze we wszystkim jest to że znajdzie się jakaś "mądrala' z jakiś dziwnych śmiesznych organizacji który szuka węszy ,tanich sensacji nie tam gdzie jest jego miejsce,mieni się za guru dobrych zachowań ,obyczajów.Za okupacji to kapuś ,donosicel,niedawno kabel,mamy przykłady donoszenia na własny kraj..więc przykład te ludki mają ..Czy sie komuś podoba czy nie stadion pikarski nie będzie teatrem ,ani salą opreową ,gdzie przychodzi sie w smokingach,garniturach.Wiem że są granice dobrych zachowań Kibicowskich ,Tylko niech w koncu przestana nas pouczać w tej zakichanej Europie co możemy ,mieć w swoim kraju, co nam wypada co nie. W dodatku niech sądy będą uczciwe a co za tym idzie i wyroki,i przestancie nas pouczać co możemy w swoim własnym domu robic.

DawidL, 30.09.2016 08:52:06 - *.kwidzyn.mm.pl

Komentarz " Do Wola " trafiony w punkt ale myślę że wiele osób i tak tego nie zrozumie.

Kipkorir, 30.09.2016 09:21:34 - *.dynamic.chello.pl

Recydywa i tyle w temacie. Dobrze, że nie było paragrafu o zachowaniach rasistowskich, bo wtedy to by dopiero była kara. Należy jak najszybciej wyeliminować ze stadionu tych, co robią do własnego gniazda! Zakaz na 2 lata to mało. Należy pociągnąć ich do odpowiedzialności finansowej.

Ragabash, 30.09.2016 09:49:08 - *.compi.net.pl

do (L)odz, wszystko pięknie i ładnie, troszkę się rozpisałeś, ale przypomnę jeden drobny fakt o którym chyba zapomniałeś. LM i LE to rozgrywki uefa, to ich cyrk z ich małpami i ich zasadami, jak chcesz tam być to musisz się dostosować. Nie twierdzę, że zasady są ok, ale albo chcesz w tym uczestniczyć i je akceptujesz, albo nie akceptujesz i bawisz się tylko w swojej piaskownicy. I ostatnie, darujcie już sobie te wszystkie gadki co (kto) jest lewackie czy nie, a kto prawicowcem, stadion to NIE JEST miejsce na politykę, chcesz politykować, nie zgadzasz się z czymś goń na wiejską i tam demonstruj swoje poglądy, a na stadionie jest miejsce na wspieranie swojej drużyny. No chyba że odwaga na stadionie gdzie powieszę flagę anonimowo i nic mi nie zrobią, no jak tak to prawo, pozerzy.

do (L)odz, 30.09.2016 10:00:54 - *.internetdsl.tpnet.pl

przeczytaj komentarz kolegi "Wola".
Legia jako klub, który chce grać w rozgrywkach UEFA, musi zaakceptować regulaminy UEFA. A te dla przeciętnego człowieka umiejącego czytać są dosyć jasne.
To nie są stadiony i przepisy z lat 90 tych, gdzie na stadion wchodziło się za wódkę, bilet wyglądał jak na piknik pod Mrągowem a każdy kibic na stadionie był anonimowy. Decydując się przyjść na stadion, akceptujesz zasady na nim panujące a te w porównaniu do lat 90tych się zmieniły. Zasady te wprowadzone zostały pewnie na mocy porozumienia klub-kibice, na podstawie ustaw, regulaminów. Chcesz się napie.. rób to pod stadionem, w niższych ligach. A i nie zapomnij zdjąć kominiarki bo w poprzednich latach latało się bez kominiarek

LG, 30.09.2016 10:04:34 - *.internetdsl.tpnet.pl

Najlepsi kibole w Polsce

xxx, 30.09.2016 10:07:12 - *.static.ip.netia.com.pl

Możecie zagrać na narodowym, tego stadionu nie zamykają hahahahaha

zielony69, 30.09.2016 10:11:04 - *.dynamic.chello.pl

Gdy tylko pokazano w TV migawki z wjazdu,powiedziałem że będzie grubo! Niestety tak jest.Tak jak napisał (Wola) panowie to nie lata 90-te i klub i policja mają środki by wziąć nas za dupę.Nie te czasy,pora ewoluować z duchem czasu tak w kwestiach kibicowskich jak i (sportowych).
P.s. Akcja na + lecz nie na tej rangi meczu,tyle w temacie!

leon, 30.09.2016 11:09:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Stadion to nie teatr ale też nie ring,albo arena dla tych którzy swoje flustracje przychdzą wyładować na kibicach innych drużyn.Jesli przepisy UEFA sa jakie są to trzeba je inteligętnie obejśc ,sprytem itd. itp. Nasi kibice lepszego sortu niemają ani inteligecji ani sprytu bo przyklad idzie z góry .

Jork, 30.09.2016 13:37:53 - *.cpe.marton.net.pl

Olać UEFE, wypisać się z tej komuny i robimy co chcemy, nikt nam nie podskoczy.

Do ddd, 30.09.2016 14:47:10 - *.225

Tylko że tamta wojna była na ulicach, nie na stadionie. UEFA nie zamyka ulic

OjciecWwa , 30.09.2016 15:09:28 - *.183.static-ip.net-tech.net.pl

Do Ragabash

100% racji.
Popieram.Politykowanie na wiejską, a nap... na ring albo ustawki.

Janusz Paź, 30.09.2016 15:42:51 - *.dynamic.chello.pl

Ale Wy którzy się oburzacie na tych co się oburzają rozumiecie mam nadzieję, że tym oburzającym się wcale nie chodzi o to, że nie zobaczą Krystyny? Im, a mi też, chodzi o LEGIĘ. Problem w bardzo różnym postrzeganiu miłości do Klubu.

KUBA, 30.09.2016 16:28:47 - *.186.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Po dłuższym zastanowieniu proponuję hasło "WYKOPMY FARE ZE STADIONOW"!

z1963, 30.09.2016 19:55:06 - *.dynamic.chello.pl

z1963, 30.09.2016 15:33 - *.dynamic.chello.pl

Karę finansową zapłacić powinna ,,firma ochroniarska,, . .Aby wejść na stadion trzeba niemalże wywalić flaki na wierzch,karta kibica,dowód osobisty,pesel,kamery,rewizje,alkomaty,zamknięte sektory,numerowane miejsca,stewardzi i co?jajco.Grupa ludzi przemieszcza się wzdłuż trybuny VIP-owskiej[sektory zamknięte],leje ochroniarzy tchórzy i co?jajco.TAK MIAŁO BYĆ.Winni KIBOLE,lewactwo donosi,ludzie są wkurzeni bo nie myślą swoim rozumem tylko słuchają ekspertów z TV.Wymiana kibiców ... PATATAJ chyba nie odeszło.FARE i Czerska robią prowokację a Wy kibice ponosicie odpowiedzialność zbiorową,jak za okupacji niemieckiej i sowieckiej.Płaćcie im jeszcze więcej.

CULT LEGIA , 03.10.2016 21:19:31 - *.62

DOBRZE ŻE ROSZADY SĄ W CENTRALI MOŻE BYĆ TYLKO LEPIEJ TYLKO POLITYKA NIECH NIGDY NIE MĄCI WIĘCEJ W FUTBOLU BO POLSCY POLITYCY TO 4LIGA ŚWIATOWA

Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Dodaj swój komentarz:

autor:

e-mail:


treść:


Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!