Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Klikając "ROZUMIEM" lub ✔, wyrażasz zgodę na stosowanie cookies i innych technologii. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.    ROZUMIEM
Legioniści - niezależny serwis informacyjny
HokejKoszykówka
fot. Woytek / Legionisci.com
REKLAMA
REKLAMA

Frekwencja: Legia druga w Ekstraklasie

Woytek, źródło: Legionisci.com

W rundzie jesiennej sezonu 2024/25 na stadionie Legii odbyło się 15 meczów, w tym jeden bez udziału publiczności. Średnia frekwencja przy Łazienkowskiej w meczach z udziałem kibiców wyniosła aż 24 628. Kolejny raz osiągnęliśmy bardzo dobry wynik.

Całkowita liczba osób, które odwiedziły Łazienkowską 3, wyniosła 344 792. Dla porównania jesienią ubiegłego roku w 16 meczach uczestniczyło 404 583 widzów, co dało średnią 25 286.



Najlepiej / najgorzej


Tylko na jednym meczu przy Łazienkowskiej frekwencja nie przekroczyła 20 tysięcy. Najwięcej fanów zgromadził mecz 7. kolejki z Motorem Lublin, na który przyszło 27 142 osób, a najmniej starcie z Dritą Gnjilane w eliminacjach Ligi Konferencji - 19 316.

FREKWENCJA NA ŁAZIENKOWSKIEJ 3 W RUNDZIE JESIENNEJ SEZONU 2024/25:


FrekwencjaPrzeciwnikkolejkadatadzień
27 142Motor LublinEkstraklasa, 7. kolejka01.09.2024, 14:45Niedziela
26 823Brøndby IFLiga Konferencji, 3. runda eliminacyjna15.08.2024, 18:00Czwartek
26 236Widzew ŁódźEkstraklasa, 14. kolejka03.11.2024, 20:15Niedziela
26 102Raków CzęstochowaEkstraklasa, 8. kolejka15.09.2024, 17:30Niedziela
25 542Zagłębie LubinEkstraklasa, 1. kolejka20.07.2024, 20:15Sobota
25 385Real Betis BalompiéLiga Konferencji, Faza ligowa - 1. kolejka03.10.2024, 18:45Czwartek
25 188GKS KatowiceEkstraklasa, 13. kolejka27.10.2024, 20:15Niedziela
25 121CracoviaEkstraklasa, 16. kolejka23.11.2024, 20:15Sobota
24 633Piast GliwiceEkstraklasa, 3. kolejka04.08.2024, 20:15Niedziela
24 438Górnik ZabrzeEkstraklasa, 10. kolejka28.09.2024, 20:15Sobota
24 376Radomiak RadomEkstraklasa, 5. kolejka18.08.2024, 17:30Niedziela
22 723Dinamo MińskLiga Konferencji, Faza ligowa - 3. kolejka07.11.2024, 18:45Czwartek
21 767FC LuganoLiga Konferencji, Faza ligowa - 5. kolejka12.12.2024, 18:45Czwartek
19 316Drita GnjilaneLiga Konferencji, 4. runda eliminacyjna22.08.2024, 18:00Czwartek
0*Caernarfon Town FCLiga Konferencji, 2. runda eliminacyjna25.07.2024, 20:45Czwartek
SUMA WIDZÓW:344 792
ŚREDNIA NA MECZ (14):24 628


* - mecz bez udziału publiczności nie jest wliczany do średniej frekwencji

Warto zwrócić uwagę na to, że w obecnym sezonie mecze Ligi Konferencji nie były czynnikiem podnoszącym frekwencję. W ubiegłorocznych rozgrywkach starcia z Aston Villą, AZ Alkmaar, Midtjylland i Austrią Wiedeń gromadziły na stadionie liczbę kibiców wyższej od średniej. Tym razem udało się to tylko na meczach z Realem Betis Balompié i Brøndby IF. Wydaje się, że największy wpływ na to miały dwa czynniki - mniej atrakcyjni rywale i wysokie ceny biletów.

Ekstraklasa


Stadion w Warszawie był drugim najliczniej zapełniającym się obiektem ze wszystkich klubów Ekstraklasy. 9 spotkań ligowych Legii obejrzało w sumie prawie 229 tys. kibiców (średnia 25 420 na mecz). Wyższy wynik - o 3,7 tys. na mecz - osiągnął Lech Poznań. Trzecie miejsce przypadło Pogoni Szczecin (164 tys. widzów). Legia tradycyjnie ściągała najwięcej kibiców na mecze poza stolicą - w sumie 174,5 tys., co dało średnią 19 386 na mecz. Najwyższa jednostkowa frekwencja była na meczu 15. kolejki Lech Poznań - Legia Warszawa - 40 838 kibiców, a najniższa w Krakowie na meczu Puszczy Niepołomice z Widzewem Łódź - 1 243 osoby.

FREKWENCJA NA WSZYSTKICH STADIONACH W EKSTRAKLASIE W RUNDZIE JESIENNEJ SEZONU 2024/25:

drużynasuma widzów u siebieśrednia na mecz u siebiesuma widzów na stadionach rywaliśrednia na mecz wyjazdowy
Legia Warszawa228 77825 420174 47019 386
Raków Częstochowa48 5385 393151 44816 828
Radomiak Radom64 8387 204131 53714 615
Śląsk Wrocław152 34316 927129 68614 410
Górnik Zabrze163 41718 157115 57712 842
Piast Gliwice47 9315 326114 17012 686
GKS Katowice60 8436 760111 10112 345
Widzew Łódź149 82616 647108 83012 092
Jagiellonia Białystok144 91716 102108 00212 000
Stal Mielec45 9525 106107 75111 972
Lechia Gdańsk129 14414 349105 54411 727
Korona Kielce93 79010 421102 47611 386
Zagłębie Lubin59 4796 609101 43311 270
Cracovia87 0749 675101 34811 261
Motor Lublin118 31813 146100 80911 201
Pogoń Szczecin164 33018 25998 52210 947
Lech Poznań261 91729 10297 85610 873
Puszcza Niepołomice21 5322 39282 4079 156


Dni i godziny meczów


Dni meczów w Warszawie
Czwartek - 6
Sobota - 3
Niedziela - 6

Godziny meczów w Warszawie
14:45 - 1
17:30 - 2
18:00 - 2
18:45 - 3
20:15 - 6
20:45 - 1

Materiały archiwalne:
Frekwencja w sezonie 2023/24
Frekwencja w sezonie 2022/23
Frekwencja w sezonie 2021/22
Frekwencja w sezonie 2019/20
Frekwencja w sezonie 2018/19
Frekwencja w sezonie 2017/18
Frekwencja w sezonie 2016/17
Frekwencja w sezonie 2015/16
Frekwencja w sezonie 2014/15

SONDAKtóre miejsce zajmie Legia w Ekstraklasie w seoznie 2024/25?




REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (37)

+dodaj komentarz
🙂 😊 😃 😁 😂 🤣 😇 😉 😜 😎 😍 🤩 😤 🤨 😐 🤔 🧐 🥳 😟 ☹️ 😢 😭 😡 🤬 🤯 👍 👎 💪 👏 🤝 🖐 🙏 🎉 👀 🤡 💩 ☠️ ❤️ 🤍 💚 🖤 🔥 💥 🚀 🔴 ⚪️ 🟢 ⚫️ ⭐️ ⚽️ 🏀 🏉 🏐 🥇 🥈 🥉 🏅 🏆 🍺 🍻 🕯

jacoo - 20 godzin temu, *.248.101

ceny biletów na puchary były mocno przesadzone stąd taki wynik. Do tego należałoby zmniejszyć trybunę VIP.

odpowiedz
JAK4L - 17.12.2024 / 07:11, *..

Ceny biletów na niektóre mecze były mocno przesadzone. Smuci też obraz pustej na łożach VIP. Powinni albo obniżyć ceny do poziomu 500 zł plus 50% zniżka dla dzieci i młodzieży albo zmniejszyć ten sektor.

odpowiedz
Ebe ebe - 16.12.2024 / 20:01, *.chello.pl

Stadion brzydki i maly

odpowiedz
xyz - 17.12.2024 / 05:00, *.aster.pl

@Ebe ebe: Ładny i mały

odpowiedz
Biała s - 16.12.2024 / 18:47, *.vectranet.pl

Więc jeżeli chcemy wiedzieć jaka jest frekwencja trzeba by zagrać mecz na Narodowym (większą pojemność )z kimś z czołówki i wydaje się ,że może by to pokazało jak to wygląda ,lub nie ?

odpowiedz
e(L)o - 16.12.2024 / 18:17, *.ksiezyc.pl

Szkoda, że nie mamy stadionu z pojemnością jak pyry czy też inne śląski czy gdański

odpowiedz
Piknik - 16.12.2024 / 17:57, *.t-mobile.pl

A dlaczego mecze w ESA są dopiero od 7mej kolejki? Przecież były ze dwa wcześniej.

odpowiedz
Andrzej - 17.12.2024 / 11:46, *.chello.pl

@Piknik: no właśnie. Panie autor. Na pewno wszystko jest dobrze policzone??

odpowiedz
dd - 16.12.2024 / 17:55, *.multitk.pl

Na tego lecha chodzą same pikniki wygrywają z nami na meczach u siebie ponieważ:
-mają większy stadion
-u nich na domowe mecze przychodzą ludzie co tylko na meczu w ponaniu i nigdzie więcej
Przeważamy z nimi na meczach wyjazdowycho tyle że warto się cieszyć🤩na mecz wyjazdowy nie kwapi im się jechać🤣

odpowiedz
kaktus - 16.12.2024 / 13:13, *.orange.pl

Sorry, ale drużyny pokroju Puszczy Niepołomice nie powinny występować w Ekstraklasie.
Granie przy pustych trybunach to antyreklama piłki.
Do tego Stal i Piast ze średnią na poziomie 5k...
Raków gra na kurniku, stąd tak jak w Legii zwiększenie średniej liczby widzów może nastąpić jedynie przez zwiększenie stadionu.

Średnia poniżej 10k na mecz to po prostu dramat i należałoby z tym walczyć...

odpowiedz
Peter Forsberg - 16.12.2024 / 17:01, *.t-mobile.pl

@kaktus: Też mi się to nie podoba, a najgorsze, że druga drużyna ze wsi znowu zmierza do ekstraklasy, Nieciecza. Są miasta które bardziej zasługują na ligę ze względu na ludzki potencjał jak Gdynia, Bydgoszcz, Sosnowiec czy Bytom. Nawet Chorzów choć samo miasto nie takie duże ale mają kibiców w całym regionie. Decyduje jednak aspekt sportowy i chociaż to nieładnie ale życzę takim małym klubom by wróciły jak najszybciej na "swój" poziom czyli gdzieś na wiejskie łąki. Im więcej klubów z potencjałem kibicowskim tym liga atrakcyjniejsza i sponsorów łatwiej przyciągnąć.

odpowiedz
Lfan - 16.12.2024 / 17:59, *..

@kaktus: A dlaczego miałyby grać inne drużyny które nie potrafią grać w piłkę?

odpowiedz
kaktus - 16.12.2024 / 13:13, *.orange.pl

Sorry, ale drużyny pokroju Puszczy Niepołomice nie powinny występować w Ekstraklasie.
Granie przy pustych trybunach to antyreklama piłki.
Do tego Stal i Piast ze średnią na poziomie 5k...
Raków gra na kurniku, stąd tak jak w Legii zwiększenie średniej liczby widzów może nastąpić jedynie przez zwiększenie stadionu.

Średnia poniżej 10k na mecz to po prostu dramat i należałoby z tym walczyć...

odpowiedz
KL - 17.12.2024 / 06:08, *.98.228

@kaktus: a ja głupi myślałem że w ekstraklasie grają lepsze drużyny a nie te z większą liczbą kibiców.

odpowiedz
12345 - 16.12.2024 / 11:51, *.tpnet.pl

Poza Poznaniem, wizyta Amiki niewielu zachęca. 🤣🤣🤣

odpowiedz
Do P J Zielińskiego i P Gerry!! - 16.12.2024 / 09:18, *.02.net

PROŚBA!!!
Czy Legia może włączyć się w walkę o Rodado z Wisły???? My go potrzebujemy!!!!
Redakcjo noże jakiś wstrzyk na ten temat?
Może postaramy się popchnąć włodarzy do konkretnych transferów w tą zimę????

odpowiedz
Tommyblny - 16.12.2024 / 18:15, *.chello.pl

@Do P J Zielińskiego i P Gerry!!: ale zdajesz sobie sprawę ze nie kazdy zawodnik z niżej ligi odpali w Legii i wtedy pokryjesz jego koszty zatrudnia?

odpowiedz
bum - 17.12.2024 / 06:34, *.virginm.net

@Tommyblny:
Tak.... Kwity już gotowe do podpisania. Czekam na przedstawicieli klubu tylko.
Klub też odkupuje bo przecież mam coś do powiedzenia na jego temat 🤣
Klaunie idź stąd🤡🤡

odpowiedz
SPID - 16.12.2024 / 08:34, *.tpnet.pl

Ogólnie wstyd. W prawie dwumilionowym mieście nie ma chętnych na zapełnienie stadionu. Co więcej myślę, że około 30% kibiców na stadionie przyjeżdża spoza Warszawy. Po co tej Warszawie ta Legia?

odpowiedz
Feta - 16.12.2024 / 12:10, *.chello.pl

@SPID: po co Tobie mózg?

odpowiedz
Legio klubie ty nasz - 20 godzin temu, *.net.pl

@SPID: Wróć już do pyrlandii kuchenkorzu

odpowiedz
Al Capone - 15.12.2024 / 22:38, *.centertel.pl

🔴⚪️🟢

odpowiedz
Jaja - 15.12.2024 / 21:22, *.4.147

Ciekawe jak wygląda % zajetych miejsc. Bo liczba kibiców daje przewagę tych co mają wielkie stadiony i pyra wystarczy jeden mecz z Nami i już frekwencja nie naturalnie jest zawyżona. Pewnie procentowo zajętych miejsc mają kibicie z Izraela ale gdyby mieli większych stadion pytanie jakby to wyglądało....

odpowiedz
Mateusz z Gór - 16.12.2024 / 09:03, *.centertel.pl

@Jaja: Można na to też spojrzeć z innej strony - liczba mieszkańców daje ogromną przewagę tym, którzy mieszkają w wielkich miastach. Ale gdyby policzyć jaki procent mieszkańców chodzi na mecze lokalnej drużyny okazałoby się, że to mecze Puszczy i to rozgrywane na wyjeździe, bo w Krakowie, cieszą się większym zainteresowaniem tamtejszych fanów niż mecze Legii wśród Warszawiaków u siebie. Można sobie dowolnie analizować statystyki zamieszczone w tym reportażu, ale prawda jest taka, że skoro Warszawa jest najludniejszym miastem w Polsce i zarazem jedynym piłkarskim klubem w tym mieście, który posiada rzeszę kibiców to pytanie jakby to wyglądało gdyby miała stadion na przykład na 100 000 miejsc. Zostałby wypełniony chociaż w połowie? Fajnie być mocnym w gębie jako Legionista, który mieszka miejsce liczącym 2 miliony mieszkańców, ale prawda jest taka że Legia w ogóle nie wyróżnia się u siebie, jeśli chodzi o frekwencję na tle całej Ekstraklasy i większy stadion tego nie zmieni. Po prostu w Warszawie mieszka wielu ludzi, których jakiś odsetek chodzi na mecze. Nie jest to większy odsetek niż w innych miastach klubów Ekstraklasy, a wręcz przeciwnie - jest znacznie mniejszy. Natomiast statystyka wyjazdowa już coś znaczy, bo pokazuje, że rzeczywiście w innych miastach ludzie chcą Legię oglądać.

odpowiedz
kaktus - 16.12.2024 / 13:17, *.orange.pl

@Mateusz z Gór :
W Legii co mecz to stadion wypełniony jest niemal w komplecie. zostają miejsca, z których nic po prosu nie widać, więc ludzie wolą oglądać mecz w TV.
Medialne i popularne sporty zespołowe to domena dużych miast bo tylko w dużych miastach jest odpowiednio dużo ludzi.
Dlatego mniejsze ośrodki stawiają na mniej medialne sporty, tj. Piłka ręczna (np. Kielce), Żużel (Leszno, Zielona Góra itp)

odpowiedz
KAMIL - 15.12.2024 / 19:49, *.com.pl

powinni po 1 sektorze VIP z obu stron zmniejszyć to by było jeszcze więcej kibiców bo tam pusto cały sezon , bez sensu to jest

odpowiedz
Mateusz z Gór - 15.12.2024 / 18:00, *.orange.pl

Czyli co, najbardziej po Legii kibiców innych drużyn grzeje nielubiany przez nikogo Raków, a najmniej po Puszczy Lech, który szczyci się najlepszą frekwencją u siebie? Wygląda na to, że poza Poznaniem wszyscy mają gdzieś tej klub.

odpowiedz
Egon - 15.12.2024 / 23:01, *.waw.pl

@Mateusz z Gór:
Dokładnie :-)
Puszcza uratowała ich przed zajęciem zaszczytnego, ostatniego miejsca.

odpowiedz
bronek49 - 15.12.2024 / 17:03, *.vectranet.pl

Trzeba coś zrobić bo przeważnie na trybunie zachodniej jest sporo wolnych miejsc i to obniża frekwencje

odpowiedz
Czajnik - 15.12.2024 / 15:32, *.centertel.pl

Trzeba powiększyć stadion L
Lech ma o ponad 10 tys większy stadion to na hity przychodzi ponad 40 tys. I to im nabija frekwencję

odpowiedz
Alan - 15.12.2024 / 16:10, *.t-mobile.pl

@Czajnik:

O czym Ty mowisz, jak powiększyć jak teraz o komplet trudno i to gdy jesteśmy w czubie tabeli a jak byliśmy w dole to chyba każdy pamiętam co bylo.....

odpowiedz
Rytm - 15.12.2024 / 21:46, *.centertel.pl

@Alan: na hity przychodziłoby więcej ludzi, i to nabijałoby frekwencję.
Jak teraz trudno o komplet jak ciągle są sold outy? Bilety są wyprzedane, a to, że nie wszyscy przychodzą to inna kwestia.
Jak byliśmy w dole to o dziwo często był komplet.

odpowiedz
Gienek - 15.12.2024 / 23:02, *..

@Rytm: Trzeba uszczelnić system, żeby przychodziło regularnie 28-29 tys. Co z tego, że jest sold out kiedy na stadionie jest 26 tys. Przy tej pojemności 30 tys nie osiągniemy, bo zawsze będą sektory buforowe. Trzeba zachęcić tych co nie przychodzą aby oddawali bilety. Druga sprawa to słabo zapełniające się goldy i silvery. Tam nawet na hitach jest dużo wolnych miejsc. Trzeba albo obniżyć tam ceny albo inaczej zachęcić ludzi do kupowania tam biletów. Wtedy średnia na poziomie 28-29 tys jest do osiągnięcia.

odpowiedz
expat - 16.12.2024 / 18:16, *.34.228

@Czajnik: Nie da się powiększyć stasionu Legii ze względu na ograniczenia urbanistyczne (oś Stanisławowska). Dlatego też od razu nie został wybudowany pojemniejszy stadion.

Jeżeli nic się w tej kwestii nie zmieni to ciekawy jestem kiedy Legia będzie musiała dokonać przeprowadzki i gdzie. Podobnie było w przypadku Atletico Madryt z tym, że oni się przeprowadzili na inny stadion (z jedną trybuną) na obrzeżach, który został przystosowany do ich potrzeb.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to obrócenie stadionu o 90' tak, aby dłuższy bok był równoległy do Kanałku Piaseczyńskiego co pozwoliło by na odsunięcie stadionu nieco od niego i być może pozwoliło na rozbudowę, a raczej w tym przypadku na przebudowę.
W innym wypadku będą konieczne podwyżki cen biletów jeżeli będziemy chcieli ściągać lepszych (czyt. droższych) piłkarzy.

odpowiedz
Kamil - 15.12.2024 / 14:52, *.98.134

Na jakim meczu nie było w ogóle kibiców ?

odpowiedz
L - 15.12.2024 / 15:41, *.chello.pl

@Kamil: masz napisane.

odpowiedz
Miodek - 15.12.2024 / 15:55, *.orange.pl

@Kamil: czytałeś artykuł?

odpowiedz
REKLAMA
Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!