Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Klikając "ROZUMIEM" lub ✔, wyrażasz zgodę na stosowanie cookies i innych technologii. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.    ROZUMIEM
Legioniści - niezależny serwis informacyjny
HokejKoszykówka
NewsyNewsy
Newsy
RSS  |  WAP  |  Kosz  |  Siatka  |  Hokej
Kibice Legii w Lokeren - fot. Mishka / Legionisci.com
Kibice Legii w Lokeren - fot. Mishka / Legionisci.com
Piątek, 28 listopada 2014 r. godz. 20:19

Uwaga: Wiadomość archiwalna!

UEFA wszczęła postępowanie po meczu w Lokeren

Redakcja, źródło: Legionisci.com

Komisja Dyscyplinarna UEFA wszczęła postępowanie po meczu grupy (L) Ligi Europy pomiędzy KSC Lokeren i Legią Warszawa, rozegranym 27 listopada. Przedmiotem postępowania wobec warszawskiego klubu będzie zachowanie rasistowskie (art. 14 Regulaminu Dyscyplinarnego UEFA), zakłócenie porządku (art. 16, 2 h), niesportowe zachowanie (art. 16, 2 f) oraz odpalenie / rzucanie środków pirotechnicznych i przedmiotów (art. 16, 2 b i c). Decyzja ma zostać ogłoszona 2 grudnia, czyli przed meczem z Trabzonsporem.

Sędzia meczu wdrożył pierwszy krok z wytycznych UEFA dotyczących rasizmu. Przerwał na chwilę spotkanie, a następnie spiker poinformował kibiców, by natychmiast zaprzestali zachowań rasistowskich. Po tym komunikacie kolejnych tego typu zachowań nie odnotowano.


Zgodnie z regulaminem postępowanie będzie dotyczyło:

Art. 14
(...)
W przypadku recydywy mają zastosowanie następujące środki:

a) w przypadku drugiego przewinienia karą jeden mecz przy zamkniętych trybunach i grzywna w wysokości 50 000 euro
b) każde kolejne przewinienie jest karane więcej niż jednym meczem przy zamkniętych trybunach, walkowerem, odjęciem punktów lub wykluczeniem z rozgrywek
(...)

Art. 16 h:
Każde inne zakłócenie porządku lub dyscypliny wewnątrz lub wokół stadionu.

Art. 16 f:
spowodowanie zniszczeń

Art. 16 b i c:
Odpalenie środków pirotechnicznych i rzucanie przedmiotów.


przeczytaj więcej o: , , ,


Komentarze: (52)

lol, 28.11.2014 20:34:35 - *.free.aero2.net.pl

Legii grozi nawet wykluczenie z rogrywek podejrzewam ze wykluczą Legię prędzej czy później z Ligi Europejskiej gdyż mentalność jej kibiców się nie zmieni, szkoda punktow do rankingu, reputacji i straconych pieniędzy

gaLgan, 28.11.2014 20:37:15 - *.139

A kiedy decyzja w sprawie Celtic-Legia?
Czy Sąd Arbitrażowy w Lozannie nie miał rozpatrzyć w ciągu 3 m-cy?

Sputnik 44, 28.11.2014 20:38:54 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Jak tak dalej pójdzie, że po każdym meczu będziemy mieli sprawę to w końcu wywalą nas z tych rozgrywek....

lucho_83, 28.11.2014 20:44:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

O co im znowu chodzi?!

Tifosi, 28.11.2014 20:47:54 - *.warszawa.vectranet.pl

Gratulacje !!!

jaroder, 28.11.2014 20:51:21 - *.unknown.vectranet.pl

Ciekaw jestem ile setek tysiecy frankow kar bedzie musiala zaplacic legia zanim do niektorych dotrze ze uefa nie odpusci bo na tym zarabia Oby tym razem skonczylo sie tylko na karze finansowej

do jaroder, 28.11.2014 20:55:33 - *.timplus.net

nie skończy sie na karze finansowej bo MINIMALNĄ karą za rasizm jest zamkniecie części stadionu

UEFA MAFIA, 28.11.2014 21:01:36 - *.warszawa.vectranet.pl

prawda jest taka że uefa znajdzie zawsze jakis argument żeby sie przypieprzyc. Myślicie że szkoda im tyhc murzynów? kase łają i tyle

LLL, 28.11.2014 21:03:04 - *.net.pulawy.pl

Czyli skoro decyzja 02.12 mecz 11.12 tzn.jedno będą niestety zwroty za bilety bo stadion zamknięty tym bardziej,że mecz o pierwszy plac będzie a leśne dziady raczej miłością do Nas nie pałają zresztą z wzajemnością tylko ,że różnica jest taka,że My możemy pośpiewać ,odpalić a oni doj...bać to co im do łbów przyjdzie szkoda

Fred, 28.11.2014 21:03:19 - *.unknown.vectranet.pl

a właśnie miałem kupić bilet...

doUEFA MAFIA, 28.11.2014 21:12:52 - *.unknown.vectranet.pl

To po kiego ch...ja dawac im powod do takich decyzji?

Do (L), 28.11.2014 21:12:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Czyli Niemcy, Holandię, Hiszpanię, Anglię... mogę wymieniać dalej, ale nie wiem czy w ogóle wiesz co się dzieje w europie.

do rafal, 28.11.2014 21:15:13 - *.centertel.pl

jezeli tacy gimibiarze jak ty sie wypowiadaja ;SPOKUJ' to sie nie dziwie ze narzekacie. olać uefe. dla mnie LEgia mozed wystapic z tych rozgrywek. Tam rzadzi i tak Gazprom i korporacje z $$$$$$. Reszta to kwestia wątpliwych przepisów. Zawsze zgnoją biednego. MAsz kase - rządzisz.

(L)Łomża(L), 28.11.2014 21:23:21 - *.lomza.vectranet.pl

Ja podejrzewam, że dowalą nam te 50 tys. Euro i zakaz wyjazdowy na 1 lub 2 mecze. Rasistowskie zachowanie nie miało miejsca na meczu w Warszawie, więc stadionu zamykać nie powinni. Ktoś może napisać, czy Żyletę i stadion zamykali nam za Wild Boys wiszącą na wyjazdach, czy na naszym stadionie?

Bart(L), 28.11.2014 21:30:10 - *.dynamic.gprs.plus.pl

Czyli zdyskwalifikować nie mogą!!! Tylko LEGIA!!!

troy, 28.11.2014 21:33:54 - *.dynamic.chello.pl

Gratuluję.

v, 28.11.2014 21:38:52 - *.warszawa.mm.pl

O jakie konkretnie zachowania rasistowskie chodzi? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.

p, 28.11.2014 21:48:30 - *.centertel.pl

POWIEM KRÓTKO:

BRAWA DLA CHŁOPAKÓW CO TAM BYLI !!!(L)!!!

BO MY JESTESMY LEGIA !

katar, 28.11.2014 21:50:18 - *.dynamic.chello.pl

Do (L) : Jeśli trzeci świat to dla ciebie Francja,Czechy, Anglia , Chorwacja , Niemcy , Włochy , Rosja , Szwecja itd. to masz rację. Świat się zmienia ale niestety na gorsze , oby nas to nigdy nie dopadło.

Stara Żyleta, 28.11.2014 21:59:36 - *.239-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be

Przypominam niektórym, że w naszym wypadku to będzie już druga "recydywa" - pierwsza była po tym, jak UEFA ukarała nas oddzielnie za dwa mecze, m.in. za flagę "White XX Legion". Obecnie grożą nam kary wymienione w art 14b, więc będą bardzo surowe.

Byłem na meczu i do tego "rasizmu" doszło w taki sposób, że przez chwilę zrobiła się cisza w dopingu i niestety akurat w tym czasie bramkarz wybijał bodajże piątkę, kilka osób zaczęło "buczeć", kilkadziesiąt podchwyciło - według moich obserwacji głównie "przyjaciele" z Hagi (może q..wa nie wiedzieli o wiszącym nad nami toporze?). Większość osób, które obok mnie stały w tym samym momencie złapało się za głowy i posypały się komentarze w stylu: "no to sobie pojechaliśmy na wyjazd w lutym", "ja p...lę, sami się wystawiamy", itp.

Stara Żyleta, 28.11.2014 22:08:32 - *.239-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be

PS. Patrząc na możliwe kary, to chyba walkower byłby najlepszym dla nas rozwiązaniem, biorąc pod uwagę "marginalność" zjawiska UEFA mogłaby jedynie dać przekaz, że ostro walczy z rasizmem.

do gamoni, 28.11.2014 22:14:00 - *.warszawa.vectranet.pl

nie byliście a piszecie,v ma racje,jaki rasizm- buczenie?,odpalone race?-Turcy w Lokeren odpalili więcej od nas i nic,szukają dziury w całym bo nas nie lubią,bo mamy charakter. bo jesteśmy mocni.....generalnie nic się nie działo.
FUCK UEFA .

G.T, 28.11.2014 22:28:11 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Jedyny ratunek to finał LE w Warszawie.Będą chcieli mieć spokój.

Arek, 29.11.2014 00:03:00 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

A poczytajcie sobie komentarze na ln. Tam to dopiero panika. Ja tam myślę, że nas nie wykluczą, może na Trabzon nie pójdziemy i zakaz wyjazdowy dadzą do tego jakaś kara finansowa. Szkoda by było tego Trabzonu, bo to ostatni mecz w tym roku. Co do tego całego rasizmu to tam chyba musiała garstka być, bo w tv ja tam się nie dosłuchałem żadnego buczenia a głośno słuchałem żeby chociaż namiastkę atmosfery poczuć:)

do redakcji, 29.11.2014 00:13:30 - *.dynamic.chello.pl

Czy możecie dokładnie wyjaśnić, na czym polegało zachowanie rasistowskie, bo żadne media, które biją pianę nie napisały o co biega (również wy)?

Bui, 29.11.2014 00:31:07 - *.starachowice.vectranet.pl

Ja pier.... Czemu Polska jest Tępiona

do Stara Żyleta, 29.11.2014 00:54:16 - *.dynamic.chello.pl

Ja Ci nawet wierzę, że tak to wyglądało (bo chcę wierzyć). Ale zdajesz sobie sprawę, że nie wygląda to korzystnie, gdy po n-tej wpadce oficjalne stanowisko będzie, że "to nie my, tylko przyjaciele z Hagi"?

@do gamoni, 29.11.2014 01:22:28 - *.adsl.inetia.pl

e, nie gamoń, weź się ogarnij. Po pierwsze ptysiu nag Legią wisi topór recydywy - to już kolejne wykroczenie. Po drugie, tym razem to nie tylko race, ale i "rasizm", a na to drugie mają tam w UEFA zero tolerancji. Tym razem nawet żadne lewactwo na siłę nie musiało czegoś szukać, mądrzy inaczej na sektorze sami się wystawili, więc nie porównuj rzeczy nieporównywalnych z łaski swojej. Nikt się na Legię nie uwziął - jak niekompetencja działaczy, to brak wyobraźni kibiców. Nawet te race... Serio, trzeba było je sobie zapalić na belgijskiej wsi? Nie lepiej poczekać, aż trafi się jakiś godny, także kibicowsko rywal? Kara by byłą taka sama, a tak...

piotr, 29.11.2014 01:38:24 - *.free.aero2.net.pl

Jedno jest pewne ! Wyjazd był cudowny, kto był ten wie.. :)

może Den Haag pomoże, 29.11.2014 06:51:28 - *.239-183-91.adsl-static.isp.belgacom.be

Nie wiem na ile jest to realne, ale można spróbować zaangażować w sprawę ekipę z Hagi - gdyby ich przedstawiciele oświadczyli, że to oni zaczęli buczeć, nie zdając sobie z sprawy z potencjalnych konsekwencji dla Legii (w końcu puchary to dla nich rzadkość). Mogliby dodać, że od razu kibice Legii poprosili ich o przestanie buczenia. Być może UEFA jakoś uwzględni taką okoliczność łagodzącą.
Ponoć prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, sam znam przypadki osób, które brały na siebie różne sprawy, żeby pomóc kolegom z zawiasem.
W takiej sytuacji Legia musiałby się wytłumaczyć z tego, w jaki sposób bilety trafiły do kibiców z Hagi, ale za to raczej stadionu nie zamkną. Jest sporo zdjęć na których jasno widać, że jest spora ekipa z Hagi, zresztą można ich poprosić o ich zdjęcia, więc jeśli przyznają się, że to ich "głupi wybryk" to kara dla Legii powinna być łagodniejsza.

has, 29.11.2014 07:13:58 - *.dynamic.chello.pl

" V kolumna won z Legii"

Prazanin, 29.11.2014 07:14:06 - *.play-internet.pl

Zgadzam sie w zupelnosci ze "Stara Zyleta"....ten rasizm to bylo kilka sekund UUU jak bramkarz Lokeren wybijal piatke i nic wiecej sie nie dzialo....nie widzialem tez zeby jakakolwiek raca poleciala na boisko, dojebali sie i tyle.....a bedzie gorzej z roku na rok bo maja nas na celowniku.
Trabzonspor odpalil duzo wiecej rac, ktore wyladowaly na boisku i nie doczytalem sie jakie kary poniesli.
Co do awantruy.....za tym najmniejszym sektorek zawineli kolezke z Hagi i jego koledzy probowali go odbic...tyle.
Takich meczow jak ten byly setki, ale nigdy sie do nas tak nie przywalali jak to ma miejsce od jakiegos czasu.

W(L), 29.11.2014 07:20:16 - *.dynamic.chello.pl

Jak,tak dalej będzie,to tylko zostanie nam krajowe podwórko...

art, 29.11.2014 09:53:03 - *.warszawa.mm.pl

przecież przed każdym meczem UEFA sama zachęca do rasizmu prezentując ten transparent "NO TO RASIZM"

maykel, 29.11.2014 10:35:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl

Do "może Den Haag pomoze"
Albo jesteś taki naiwny i tępy albo masz 11 lat chłopczyku.

koko, 29.11.2014 11:34:16 - *.jmdi.pl

w obecnych czasach to nawet piardnąc nie mozna na meczu w którym gra jakiś ciemnawy bo zaraz rasizm ,terroryzm i takie tam ,ciekawe jakby tak za takie występki równo karali wszystkich w w pucharach nikt by nie grał zobaczcie przerywane mecze lm (rzym) bijatyki nawet na trybunach racowiska i jakoś kary są łagodniutkie a nam trzeba doje... równo

BIA, 29.11.2014 11:58:53 - *.play-internet.pl

ZAŁATWCIE NOWE BĘBNY!!!! POZDRO

dens, 29.11.2014 13:03:41 - *.12.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

walkoweru nie będzie. najbardziej prawdopodobne to zamknięcie stadionu i kara finansowa.
"Kibice z Polski - w opinii UEFA - ponownie rozwiesili transparenty o treściach rasistowskich, a w trakcie meczu rzucali na boisko race świetlne. Sprawa zostanie rozpatrzona na posiedzeniu Komisji we wtorek 2 grudnia. UEFA przypomina, że Legia była już karana w trakcie tegorocznych rozgrywek za zachowanie kibiców."
race, buczenie, przepychanka z policją były ale które transparenty były rasistowskie ?

ziutek, 29.11.2014 13:10:08 - *.nowydwormazowiecki.vectranet.pl

Najgorsza wiadomość z tego wszystkiego to że dwóch chłopaków zginęło wracając z meczu ,a trzy osoby ranne.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3665490,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a2-pod-strykowem-zgineli-mlodzi-mezczyzni-zdjeciafilm,id,t.html

jhuy76t, 29.11.2014 14:58:00 - *.jmdi.pl

na pewno nam zamkna stadion dlatego tak szybciutko beda nas rozpatrywać . totenham którego kibice wtargneli na murawę bedzie rozpatrywany 11 grudnia więc ich za to na pewno nie zamkną

Paffik, 29.11.2014 15:17:49 - *.dynamic.chello.pl

brawo kibice. gatulacje.

Kristo, 29.11.2014 18:32:10 - *.jmdi.pl

Nie ma lepszych kibiców niż Legij-ni wyjazdowi-cze. Oni nam przysparzają emocji i niezły rozgłos. Po każdym meczu na wyjeździe , prasa więcej pisze o kibicach niż o piłkarzach.Tak trzymać.

Wolfik, 29.11.2014 20:47:31 - *.dynamic.mm.pl

Mój komentarz ograniczy się do faktu, że większość kolegów piszących tutaj komentarze żyje w matrixie. Najbardziej rozbawił mnie koleś ze swoim apelem do kibiców Den Haag.... :)

Powiem krótko, czasy się zmieniają ale większość zatrzymała się w latach 90-tych. Tyle.

Pozdro dla "Starej Żylety" bardzo dobry coment.

generalnie to, 29.11.2014 21:00:58 - *.dynamic.gprs.plus.pl

w dupie to mam

tom, 29.11.2014 21:58:04 - *.subscribers.sferia.net

nałożą kare finansową
zamkną stadion
wykluczą z rozgrywek dożywotnio
i wszystkich rozstrzelają
a potem powieszą
i otrują

jurand, 29.11.2014 22:00:33 - *.dynamic.chello.pl

Dlaczego nikt nie mówi co się dzieje na stadionach Anglii, Niemiec, Turcji, .........
Kto w uefa rzadzi, może osoby, które nie lubią Polaków

GAUCHO, 29.11.2014 22:07:49 - *.static.ip.netia.com.pl

mafia nie chce,zeby LEGIA grala w finale.......proste

do wszystkich/redakcji, 30.11.2014 01:15:21 - *.dynamic.chello.pl

po co podajecie szczegoly zajsc? zastanowcie sie.

pacior1916, 30.11.2014 01:18:11 - *.dynamic.chello.pl

Has won do hasa... kazdy dobrze wie, ze jesli nawet na celu nie bylo oficjalnych rasistowskich okrzykow to i tak ta w kiszke tracona uefa zapierdzieli nam najgorsza z mozliwych kar... fuck uefa... jutro zydzew w Zabkach :-)

ass, 30.11.2014 03:33:07 - *.opera-mini.net

tom myślę ,że tak !

rss, 30.11.2014 08:40:28 - *.dynamic.chello.pl

JESTEŚMY CH... WIE GDZIE ..ALKOHOL LEJE SIĘ :)

Wars, 02.12.2014 13:34:43 - *.85.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

No to czemu uefa nie traktuje banderyzmu jako przejawu rasistowskich zachowań? Mecz Karpaty Lwów i Szachtar Donieck. Nachtigal i runy odwołujące się do niemieckiego das reich. Bandera to był prawdziwy naziol, ss galizien tam służyły ukry, wielbione przez dzisiejszych majdaniarzy i kibiców na całej zach. upadlinie.

Serwis Legionisci.com nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy - są one niezależnymi opiniami czytelników Serwisu. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy zawierających: wulgaryzmy, treści rasistowskie, treści nie związane z tematem, linki, reklamy, "trolling", obrażające innych czytelników i instytucje.
Czytelnik ponosi odpowiedzialność za treść wypowiedzi i zobowiązuje się do nie wprowadzania do systemu wypowiedzi niezgodnych z Polskim Prawem i normami obyczajowymi.

Dodaj swój komentarz:

autor:

e-mail:


treść:


Zgłoś newsa!

Jeżeli masz informację, której nie ma na tej stronie, a Twoim zdaniem powinna się znaleźć, zgłoś ją nam! Wystarczy wypełnić prosty formularz, a informacja zostanie dodana do naszej bazy.
Zgłoś newsa!